Společnost


Honniker s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81237Slepice

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.03.2025, před 10 dny

Vladimír Kriho

Znění stížnosti

U dané společnosti jsem objednával více druhů slepic včetně slepic Ankona a Švédské květinové. Zjistil jsem, že ve skutečnosti pod tímto názvem prodávají slepice Dominant trikolor D301 (dle jejich tvrzení Švédska květinová) a Dominant Leghorn D601 (slepice Ankona). Na webových stránkach, ukazují fotky původních slepic, ktéré jsou stažené z internetu. Nakonec dodají něco jiného a tvrdí, že je to co jsem si objednal. Taky nesouhlasí a zavádí věk kuřic v čase dodání. Reklamaci označili za bezpředmětnou, protože mám to co jsem si údajně objednal. Přikládám fotky z jejich stránek a mých kuřic co dodali.


Požadované řešení

Sleva z kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2025 12:12, před 5 dny

Dle ustanovení § 494 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že živé zvíře má zvláštní význam a hodnotu již jako smysly nadaný živý tvor. Živé zvíře není věcí a ustanovení o věcech se na živé zvíře použijí obdobně jen v rozsahu, ve kterém to neodporuje jeho povaze.

Ustanovení upravující práva a povinnosti vzniknuvší z kupní smlouvy, jejíž předmětem je zvíře, je možné přiměřeně použít, neboť jejich použití zásadně nijak povaze zvířete neodporuje.

Je-li plněno vadně, má spotřebitel nároky z vadného plnění v rozsahu, který reflektuje to, že předmětem kupní smlouvy je zvíře (tzn. logicky není možná např. oprava věci). Je však možné dodat druhově stejné zvíře, či cenu poměrně snížit o částku odpovídající dodanému kusu.

Doporučujeme tedy uplatnění reklamace, v jejímž rámci doporučujeme jako řešení požadovat buď přiměřenou slevu (hodnotu příslušného kusu), anebo dodání kusu v souladu s objednávkou.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.