Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#8125Neexistující smlouva, kterou nelze bez postihu vypovědět

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.10.2015, před 9 lety

David Holcman

Znění stížnosti

Dobrý den,

společnost O2 uzavřela s mojí babičkou telefonicky smlouvu na paušál v roce 2013 na 2 roky. Babička se bohužel od O2 nechala ukecat, sama tomu moc nerozumí a aby měla pokoj, řekla ať jí tedy smlouvu pošlou. Smlouva nedošla, nemohla být tedy podepsána a předána zpět. Informoval jsem se na O2, kde bych mohl podepsanou smlouvu vidět. I když tvrdí, že jí mají u sebe nemohou mi ji poslat, nebo ukázat. Odstoupit od smlouvy lze pouze pokud uhradí asi za 1493 Kč. Babička rozhodně nevolá tolik, aby musela platit 373 korun/měsíc. Chtěla by přejít na firemní tarif za 56 Kč. Letos bohužel došlo k opětovnému prodloužení smlouvy na 2 roky. Jsem si jistý, že operátorka O2 lže a smlouvu podepsanou nemá.


Produkt

Tarif Free O2 + balíček 80 minut + 120 SMS za 373 Kč


Požadované řešení

Požaduji okamžité zrušení smlouvy bez postihu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2015 17:17, před 9 lety

Uzavřít smlouvu telefonicky je možné. K prokázání, že smlouva byla sjednána, podnikatelé poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující veřejnou komunikační síť (dále jen „operátor“) uchovávají audio záznam hovoru, ve kterém byla smlouva sjednána. Bylo by tedy možné požádat operátora o poskytnutí tohoto záznamu, případně kopie písemné smlouvy.

Od 8. srpna 2013 je účinné ustanovení § 63odst. 9 zákona o elektronických komunikacích, ve kterém je operátorům stanovena povinnost zaslat bezodkladně po uzavření smlouvy, která byla sjednána za využití prostředku komunikace na dálku, znění této smlouvy a to v elektronické nebo listinné formě. Lhůta pro odstoupení účastníka od smlouvy nebo její změny uzavřené mimo prostory obvyklé k podnikání nebo při použití prostředků komunikace na dálku začíná běžet dnem následujícím po dni předání těchto informací.

Automatické prodloužení smlouvy není zakázáno. Operátor je však povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu.

Dle § 63 zákona o elektronických komunikacích v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran může být uložena pokuta, která však nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.11.2015 14:51, před 9 lety

Hezký den,

kontrolou v systémech jsem zjistila, že dne 10.6.2013, kdy došlo na čísle vaši babičky k nastavení tarifu FREE O2 byla také odeslána Specifikace služby, ve které jsou uvedeny podrobnosti k závazku a dalším podmínkám, jako je například souhlas s platným ceníkem služeb. Specifikace služeb je zasílána vždy ve dvou vyhotoveních proto, aby si mohl zákazník ponechat jednu kopii pro pozdější potřebu. Tato smlouva byla vaši babičkou podepsána 20.7.2013 a zaslána zpět na adresu naši společnosti, tím byl potvrzen souhlas s nastavením služeb a rovněž s podmínkami, které zahrnují např. automatické prodloužení smlouvy. Tuto funkci aktivujeme proto, abychom zákazníkovi zajistili plynulé využívaní služeb za zvýhodněnou cenu. Pokud si však uživatel naši služby nepřeje smlouvu při vypršení závazku prodloužit, může tuto funkci kdykoliv zrušit v průběhu trvání smlouvy zrušit.

Vaši babičku jsme o nadcházejícím vypršení závazku a s tím souvisejícím prodloužením smlouvy o dalších 24 měsíců informovali ve faktuře za období 16.03.2015 - 15.04.2015, pokud s tímto nesouhlasila, bylo zapotřebí nás před prodloužením kontaktovat, abychom nastavení služby změnili.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2015 08:34, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2016 09:46, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.