Počet nahlášených stížností: | 1399 |
Z toho za letošní rok: | 41 |
Stále v řešení: | 42 |
27.8.2023 jsme zakoupili mobilní telefon Samsung Galaxy S22. Postupem času se začal objevovat problém se zvukem. Někdy nebylo slyšet volajícího, jen praskání v repráku a někdy ani to. Také vyzvánění nebylo občas slyšet. Tento problém přetrvával a stal se z něj problém každodenní. Nezbylo mi nic jiného, než telefon reklamovat. První reklamaci jsem provedla přímo na servisním středisku Samsungu. Bohužel druhý den, po vyzvednutí telefonu byl problém zpět. Reklamovali jsme tedy přímo u Alzy. Po měsíci byl mobil vrácen v továrním nastavení s tím, že nebyla závada nalezena. Následný den byl problém se zvukem zpět. Následovala další reklamace u Alzy. Jelikož jsem ztratila důvěru, žádala jsem vrácení peněz. Po měsíci byla reklamace Alzou opět zamítnuta. Problém není v základním nastavení telefonu, ale v reproduktoru a vyskytuje se při běžném používání telefonu.
Mobilní telefon SAMSUNG S22 5G 128 GB černá
Vzhledem k tomu, že již nemám důvěru k tomuto telefonu, žádám o vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Teprve v případě, že by daný nárok byl nepřiměřeně nákladný, může do výběru nároku zasáhnout podnikatel. Dále může podnikatel odmítnout požadovaný způsob nápravy, pokud je nemožný. Možnost odmítnout vadu odstranit má podnikatel také v případě, že ani jeden z požadovaných způsobů nápravy není možný, příp. pokud je jeden způsob nemožný a druhý nepřiměřený.
Kupující může dle § 2171 občanského zákoníku požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy například v situacích, kdy prodávající vadu neodstranil nebo ji odstranit odmítl (nedošlo tedy k opravě ani výměně zboží za nový kus), vada se projeví opakovaně nebo pokud je vada podstatným porušením smlouvy.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. V tomto případě byl produkt "ROZBALENO Mobilní telefon Samsung Galaxy S22 5G 128GB černá v rámci reklamací ze strany naší společnosti opakovaně odeslán do autorizovaného servisu, kde proběhlo jeho zadání do továrního nastavení, společně s otestováním uvedené závady. Během diagnostiky se Závada bohužel neprojevila a produkt byl tedy odeslán zpět, bez provedeného servisního zásahu. V tuto chvíli tedy bohužel paní Esopové nevzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Dobrý den, připadám si, jako v bludném kruhu. Mám mobilní telefon, který má zásadní potíže se zvukem, které se vyskytují nepravidelně při běžném používání. Přesto prodejce nehodlá tento fakt uznat a stále jej dává do továrního nastavení, což problém bohužel neřeší. Rozumím tomu tak, že pokud není závada v základním nastavení, není případná závada přístroje předmětem reklamace? Nemám potřebu trvat na uznání závady, pokud bych si nebyla jistá touto závadou.