Společnost


Vinted, UAB

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81261Vinted - zadržení peněz

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.03.2025, před měsícem

Petra Vítámvásová

Znění stížnosti

Společnost Vinted, i přes doložení veškerých potřebných dokladů, které požadovali kvůli ověření totožnosti, blokuje mé peníze ve Vinted penězence. Ověření již trvá několik dní, na podpoře s Vámi komunikuje robot, že máte být trpělivý. Nejdříve tvrdili, že to trvá 24-48 hodin, poté 72 hodin a žádný z termínu samozřejmě nebyl dodržen. Nyní nemám ani peníze, ani oblečení a vlastně ani nevím termín, jak dlouho mohou moji totožnost ověřovat.


Požadované řešení

Žádám o odblokování a vyplácení částky, která je uložena ve Vinted penězence.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2025 16:39, před měsícem

V minulosti byla provozovatelem platformy vinted.cz společnost Vinted s.r.o., která je nyní v likvidaci. V aktuálních obchodních podmínkách je uvedena společnost Vinted, UAB, se sídlem v Litvě. Obchodní podmínky sice odkazují na pobočky, nicméně s ohledem na to, že česká společnost vstoupila do likvidace, je vhodné se obracet na společnost Vinted, UAB. Z toho důvodu jsme na ni stížnost přeřadili.

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že uživatelé si mohou převést prostředky ze své elektronické peněženky na svůj bankovní účet. Aby převedení bylo možné, je třeba nejprve v nastavení účtu doplnit číslo bankovního účtu, celé jméno a fakturační adresu. Pokud tak spotřebitelka učinila, měly by jí být peníze převedeny.

Dále je zde uvedeno, že pokud uživatel dosáhne limitních hodnot v rámci procesu KYC, nebo pokud bude mít poskytovatel platebních služeb podezření, že se uživatel podílí na potenciálně podezřelé nebo podvodné činnosti, bude možnost převodu pozastavena do doby, než uživatel úspěšně absolvuje kontrolu v rámci procesu KYC.

KYC je zkratka anglických slov Know Your Customer, tedy Poznej svého klienta. Legislativa tímto ukládá některé povinnosti, aby finanční instituce pomáhaly v boji proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Povinnosti vychází ze zákona (§ 9 zákona č. 253/2008 Sb., neboli AML zákona) a týkají se všech finančních institucí včetně bank.

Společnost si v obchodních podmínkách nestanovila lhůtu na prověření identity zákazníka, což znamená, že by tak mělo být učiněno v přiměřené lhůtě.

Pokud by přiměřená lhůta k ověření totožnosti uběhla a spotřebiteli by peněžní prostředky nebyly vráceny, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení, neboť společnost zadržuje peníze spotřebitele bez právního důvodu.

Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Jestliže společnost nebude spolupracovat a finanční prostředky nevratí, doporučujeme společnost k vrácení tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Litvě), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.