Společnost


FAST ČR, a.s.

Počet nahlášených stížností:74
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#8127Neuznaná reklamace notebooku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.10.2015, před 9 lety

Jan Krpenský

Znění stížnosti

Zdravím Vás. Koupil jsem si notebook lenovo G50-45 v prodejně Elektro Planeo ve Vsetíně. Notebook fungoval výborně. Chyba nastala tehdy, když v domě vypadla elektřina, (jsem si jist, že notebook byl připojen bez baterie jen v elektříně). Když jsem se notebook pokusil zapnout tak následně začal ukazovat diagnostiku a automatickou opravu chyb ještě před najetím na plochu. Jenže to pořád načítalo a na plochu ze to nedostalo ani po dvou dnech. Snažil jsem se to obnovovat ale stále nějaké chyby a nijak se mi nepodařilo windows obnovit nebo vrátit zpět do stabilního stavu. Snažil jsem se ho i reinstalovat notebook oddíly ukazoval ale nešlo na ně windows nainstalovat. Používal jsem tedy jen bootovaci flashku abych mohl na notebooku pracovat. Poté už nefungovalo ani to, notebook se neustále restartoval a nešlo se dostat ani do biosu. Šel jsem tedy do prodejny notebook reklamovat kde jsem slečně sdělil, že je nejspíš problém s harddiskem. (Radili mi to i známí ze servisů). Vsetínské Planeo tedy odeslalo notebook na pobočku Lenova, slečna mi cca. za týden zavolala, že servis řekl, že do notebooku vnikla tekutina. Jenže ničím jsem notebook nepolil, ani ho neměl v práci a ani venku v dešti. Zeptal jsem se tedy, jaké mám možnosti. Slečna mi sdělila, že opravu na mé náklady nebo zamítnutí. Vybral jsem tedy zamítnutí. Opět po týdnu přišla od Planea SMS že má reklamace byla vyřízena. Šel jsem tedy do prodejny Planea a tam mi sdělili že je přeražená základní deska. Mechanicky poškozena. Zeptal jsem se jaké mám možnosti. Řekli mi že asi už nic nevyřeším a že můžu zkusit zajít do servisu. Opět podotýkám, že jsem s notebook neházel ani ničím nepolél, ani se tak notebook před pádem OS nechoval, spíše to vypadalo na harddisk. Každopádně to není má chyba a chtěl bych radu jak dále postupovat. Mám na tuto prodejnu negativní názory od lidí. Notebook mám doma s nevyřízenou reklamací.


Produkt

Notebook Lenovo G50-45


Požadované řešení

Na pobočce jsem při reklamaci uvedl že buď opravený harddisk protože to nebylo mým zásahem a nebo vrácení peněz že bych si u nich koupil nový, jiný.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2015 11:23, před 9 lety

Odpovědný za vyřízení reklamace je vůči kupujícímu výhradně podnikatel, u kterého bylo zboží zakoupeno, tedy se kterým byla uzavřena kupní smlouva ohledně prodaného výrobku. Nárok na výměnu zboží za identické bezvadné, popř. nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny, lze uplatnit výlučně ve vztahu k prodejci, servis je určený pouze k případné opravě a posouzení vady výrobku dle § 2172 občanského zákoníku.

Prodávající nemá povinnost posílat výrobky do servisu na posouzení, případně k opravě, nicméně tak může učinit. Odpovědný za vyřízení reklamace je však stále prodejce, nikoli servis, proto je třeba uplatňovat reklamaci vždy přímo u něj a nechat si o tom vystavit potvrzení.

Spotřebitel by měl nejprve zajít za prodejcem a namítnout mu svůj nesouhlas s vyjádřením servisu k uplatněné reklamaci. Pokud by postoj prodejce byl nadále odmítavý, je třeba sdělit prodejci, že bude závada posouzena znalcem z oboru a že náklady vynaložené na znalecký posudek budou k jeho tíži, pokud bude vada prokázána.

Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce. Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.

V případě uznané reklamace výrobku vzniká spotřebiteli nárok podle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku na bezplatnou opravu, popřípadě není-li možná či neúčelná, pak na výměnu výrobku za nový bezvadný, pokud však již není skladem, na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.

Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. V daném případě by bylo vhodné celou situaci se soudním znalcem nejprve zkonzultovat a následně učinit další kroky.

V tomto případě je rovněž podstatné, zda prodejce své zamítavé stanovisko k uplatněné reklamaci náležitě odůvodnil, a to rovněž i ve vztahu k projevům vady při přebírání výrobku do reklamace. Tedy zda se společnost skutečně zabývala vytýkanou vadou. Není totiž možné zamítnout reklamaci, ať již z jakéhokoli uvedeného důvodu, který není příčinou reklamované závady.

Spotřebitel má ze zákona o ochraně spotřebitele nárok na písemné potvrzení a náležité odůvodnění zamítavého stanoviska k uplatněné reklamaci, tak aby bylo přezkoumatelné znalcem z oboru, popřípadě v soudním řízení. Plnění této povinnosti prodávajícího podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k zahájení kontroly u podnikatele, pokud se podnikatel nebude uvedeným ustanovením zákona řídit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2016 15:30, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.