Společnost


De Agostini Publishing S.p.A.

Počet nahlášených stížností:45
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#81276Nekorektní přístup

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.03.2025, před měsícem

David Kunc

Znění stížnosti

Dobrý den,

Začnu úvodem již běžící se objednávky kdy jsem si objednal kolekci Darth Vader. Při platbě bylo uvedeno že pokud zaplatím online kartou a nebo PayPal dostanu zdarma stojan pro model. Během ověřování mě bylo suše sděleno že je to pouze PayPal že to prodejce nezajímá a že si mám změnit platbu a poté dárek nejspíše obdržím. Byl jsem nucen si založit PayPal měnit platební metodu s tím že to je snad jediná negativní zkušenost. Nicméně po nějaké době byl vydaný Iron man za mě stejná kolekce jako již byla vydaná dva roky zpět, při myšlence toho že si zákazníci platí za originalitu kolekcí mi to přijde docela jako drzost. Poté přišla kolekce Milenium Falcon kdy nebylo možné objednat kolekci prémium. Na stránkách je informace že pouze Premium objednávka dostane držák na zeď. Po volání na infolinku s žádostí o změnu dostavám informaci (č. 2) že nelze změnit objednávku a musím ji zrušit a můžu tak učinit v ten moment s danou paní na infolince, stalo se. Při pokusu o novém objednání hlásí systém chybu že jsem již objednal a mám si opravit objednávku přes infolinku (informace č. 3, nelze objednat musí se změnit stávající). Volám na infolinku kde je mi řečeno že neexistuje Premium objednávka že se jedná pouze o jeden typ objednávek( máme tu informaci č. 4). Poté jsem se rozhodl že po šílenosti z objednávky s Darthem Vaderem již tuto objednávku opakovaně nebudu objednávat. Přesto se mi strhli peníze a objednávka odeslána opět volám na infolinku s tím že dostávám informaci ať si balíček nepřebírám že se mi peníze vrátí na účet a objednávka se stornuje, Poté mě píší s žádostí o opravu adresy aby bylo možné doručit objednávku? Volbám opět na infolinku s žádostí o kontakt na někoho kdo vede tento s prominutím bordel abych konečně došel k finálnímu řešení, Bohužel jsem byl odmítnut s tím že si nemohu stěžovat pokud nejsem kompletně identifikovaný.


Produkt

Milenium Falcon


Požadované řešení

Neudávání klamavého obsahu,


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2025 14:53, před měsícem

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Zároveň v souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže tedy zaměstnanec společnosti, který podle § 166 občanského zákoníku společnost zastupuje v rozsahu obvyklém vzhledem k zařazení nebo funkci, spotřebitele informuje o postupu či společnost zaváže k určitému plnění, je společnost povinna svůj závazek dodržet.

Ke smlouvám uzavřeným na dálku:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.