Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobry den, koupil jsem si u vas v listopadu roku 2013 smartfone LG Nexus 4. Ten telefon byl ve stavu "rozbaleny" ale vypadal jako novy. Nekde v cervenci roku 2014 objevili se problemy a podal jsem reklamaci SRE14229247
Popis závady: během telefonování se vypíná, musí se znova zapnout
v microfonu je nějaký hluk
hard reset nepomáhá
tlačítko on of reaguje zdvojeně
O po mesicu dostal jsem odvoped:
Vyjádření k vyřízení: Provedena výměna tlačítka, baterie a sluchátka.
V prubehu jeste nekolika mesicu mel dalsi problemy s telefonem. Poslal telefon to reklamaci SRE15255792
Popis závady: tlačítko on off nereaguje, automaticky se vypíná
ztrata sití několikrát denně
druhá strana hovoru špatně sylší
přehřívá se v horní části
pokud běží na 3g přes noc tak je baterie vybita
POZOR!!!!!!!Vyjádření k vyřízení: Oprava. DOWNGRADE (Snizeni) verzi OS Android z 5.1.1 do 4.4. A nic. A to posilali na opravu az do Polska.
Tedka mam dalsi prodlemy s telefonem a nekolik сhyb jsem natocil na tablet. Kolik krat musim davat telefon do reklamaci a dostavat stejny vadny kus?
V lednu 2016 konci zaruka a mob.telefon potrebuju pro prace. Jestli se to nejak v nejblizsi dobe nevyresi, tak to budu resit na vyssich pozicich
Mobilní telefon LG Nexus 4 (E960) Black Objednací kód RL664
Ocenil bych vymenu zbozi za stejny kus, nebo vraceni penez
Dekuji, Ruslan
|
Tweet |
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“). Zboží bylo zakoupeno v listopadu 2013. Podle § 620 odst. 1 občanského zákoníku je záruční doba při prodeji spotřebního zboží 24 měsíců a začíná běžet od převzetí věci kupujícím.
Z důvodu opakovaného výskytu vady po opravě věci nebo většího počtu vad na věci má kupující právo nejen na dodání věci nové, ale současně i na odstoupení od smlouvy. Ustanovení § 622 odst. 2 občanského zákoníku stanoví: "Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Za opravu lze považovat i výměnu součástky či příslušenství věci.
Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o klasické reklamační řízení v nejzazší délce 30 dní ode dne uplatnění a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit v rámci odborného zhodnocení reklamované vady, vyžaduje-li to povaha vady.
Pokud tedy byla věc u prodejce třikrát reklamována se stejnou funkční závadou - např. uvedené automatické vypínání telefonu (nehledě na dodržení striktně totožné formulace v reklamačním formuláři), má kupující právo odstoupit od smlouvy. Jestliže kupující tento nárok zvolil v reklamačním formuláři, je tento nárok pro prodávajícího závazný a nemůže jej bez jeho souhlasu měnit.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Vážený pane Sharipove,
omlouvám se za opožděnou odpověď. Záruční lhůta u Vašeho telefonu po započítání předchozích reklamací končila 7.1.2016. Nepodařilo se mi dohledat, že byste se na nás v konci roku obrátil s jeho novou reklamací. Pokud ano, můžete mi prosím uvést podrobnosti?
Předem děkuji a přeji Vám pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.