Společnost


World2Fly SLU

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81288Zamítnutá kompenzace zpožděného letu u World2Fly (přes c.k. Fischer)

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2025, před měsícem

Pavel Říman

Znění stížnosti

Dobrý den,
Podle Reg.261/2004 máme nárok na kompenzaci zpožděného letu z Prahy na Ostrov Phu Quoc ze dne 12.2.20025, který byl opožděn o více jak 3 hodiny. kompenzaci jsem žádala přes formulář na stránkách W2F - zamítnuto, viz. příloha 1 (W2F answer1), pak jsem odpovídala na toto zamítnutí přes email, viz příloha 2 (W2F answer2).

Prosím o radu, zda máme na finanční odškodnění nárok a jak jej případně docílit. Letecká společnost vše zdůvodňuje odmrazováním letadla, to ale netrvalo 1h a 20 minut. Celkové zpoždění bylo přes 3 hodiny, což je i zapsáno na portále FlyRadar. Máme fotky, kde je vidět, že před odletem byl opravován motor, na letišti nás informovali o plánované údržbě letadla.

Děkuji za pomoc.
S přátelskými pozdravy, Petra Římanová


Požadované řešení

Finanční kompenzace dle Reg.261/2004


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2025 10:18, před 29 dny

Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, přičemž se odvíjí od doby zpoždění a délky letu.

Dle čl. 6 zmiňovaného nařízení platí, že pokud letecký dopravce důvodně očekává, že let bude oproti plánovanému času odletu zpožděn o dvě hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1500 kilometrů nebo o tři hodiny nebo více v případě všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, nabídne provozující letecký dopravce cestujícím stanovenou pomoc.

V čl. 9 odst. 1 písm. a) je pak uvedeno, že cestujícím je v takovém případě zdarma nabídnuta strava a občerstvení v rozsahu přiměřeném čekací době a dva telefonní hovory, podání dvou zpráv telexem nebo faxem nebo elektronickou poštou.

V čl. 8 odst. 1 písm. a) je stanoveno, že cestujícím by také měla být nabídnuta možnost volby mezi:
- náhradou pořizovací ceny letenky do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3, a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným
- zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti,
a to v případě, že zpoždění trvá alespoň pět hodin.

Situaci je vhodné nejdříve řešit s leteckým dopravcem prostřednictvím stížnosti. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví, letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

Formulář stížnosti, který spotřebitel může vyplnit a zaslat danému zprostředkovateli lze nalézt na stránkách Úřadu pro civilní letectví (zde: https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.