Společnost


Ondřej Loukota

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81293Nevrácení peněz za uznanou reklamaci

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2025, před měsícem

Barbora Hosnedlová

Znění stížnosti

Koupila jsem kurník v internetovém obchodě loukashop.cz 19.11. 2024. Následně jsem 15.12. 2024 zaslala žádost o reklamaci zboží s popisem a fotografiemi. Po komunikaci s panem Loukotou a výrobcem kurníku (firmou Bravson) jsme se dohodli, že kurník zašlu zpět a bude mi vrácena celá částka za kurník. Dne 6.2. mi pan Loukota potvrdil, převzetí zboží a ubezpečení, že do 14 dnů mi budou peníze zaslány na účet. Od té doby nekomunikuje, internetový obchod již nefunguje, telefon neexistuje. Na komunikaci přes datovou schránku také nereaguje. Kurník byl za 6565,- a nemám peníze ani kurník, který byl po necelých 3 týdnech nepoužitelný.


Produkt

Kurník GUAN 10330 OSLO od firmy Bravson, kód BR0519


Požadované řešení

Chtěla bych získat své penízw


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2025 16:42, před měsícem

V popsaném případě byla reklamace vyřešena odstoupením od smlouvy. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Podnikatel je tedy povinen vrátit spotřebiteli kupní cenu zboží.

Dle živnostenského rejstříku zaniklo podnikateli ke dni 26.02.2025 živnostenské oprávnění. Závazky vzniklé před tímto datem je však podnikatel povinen dodržet. Pokud nemá právního nástupce, pravděpodobně za ně bude odpovídat jako fyzická osoba.

Poslední známou adresou prodávajícího uvedenou v živnostenském rejstříku je K Horoměřicům 1111/25, 165 00, Praha 6 - Suchdol. Spotřebiteli doporučujeme se na prodávajícího obrátit doporučeným dopisem. Pokud prodávající chce, aby ho spotřebitel v budoucnu kontaktoval na jiné adrese, měl by tuto novou adresu spotřebiteli sdělit.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.