Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1399
Z toho za letošní rok:41
Stále v řešení:42
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 314 stížnostech.

#81300Řešení reklamace alza.cz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

27 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2025, před 28 dny

David Černohorský

Znění stížnosti

Dne 16.1.2025 jsem na alza.cz zakoupil operační paměťi v hodnotě 4 439 Kč

Objednávka ***

Jenomže po pár dnech se objevil s pamětmi problém

Zasekavaní systému
(nevím jak to jinak popsat) ale ramky se jedná z ramek se náhodně vypínala ,nebo BSOD(modrá smrt)

Jelikož se jedná o premiovou pc sestavu v hodnotě 70 000kč bez grafické karty (protože stále není dostupná)

Tak jsem kontaktoval jak alzu tak výrobce základní desky ASUS (konkrétně model asus rog crosshair x870e hero což je nejdražší základní deska pro socket AM5)

asus mi poradil znova koupit všechny komponenty a zkusit je v základní desce a když to nepomůže tak reklamovat základní desku (což mi pak servis zamítnul uznat reklamaci protože si tam udělali nějaký nesmyslný test stability (I když jsem to v popisu reklamace uváděl že všechny možné testy jsem dělal několikrát ALE TO NEŘEŠÍM V TÉTO STÍŽNOSTI)

Alza zase že mám reklamovat všechny komponenty což jsem taky udělal u všeho výměna za nový kus kromě základní desky

Já jen nechci ty operační paměťi které jsou nespolehlivé

Ale chci vrátit peníze nebo jiné zboží klidně dražší a to klidně si připlatím několik tisíc

Což alza zamítla z důvodu že jsem si nepřidal službu okamžitá výměna (což se nikde neuvádí že je to povinné)

Čoi jsem se ptal a bylo mi řečeno že záleží čiste na obchodníkovi

Tak bych chtěl minimálně vědět hlavní důvod proč to nejde když zboží očividně bylo vadné už při dodání (a to ani neberu v potaz to že vada se prokázala už v prvních 6 měsíců)


Asi ani moc od toho neočekávám protože praktiky alza.cz moc dobře znám jelikož nikde jinde nenakupuji a právě proto mně zaráží toto jednání stejně bych ty peníze znova utratil na alza.cz

Ale u jiných obchodníků tyto praktiky nevidím třeba příklad 11.1.2025 jsem v datart.cz kupoval myš za cenu 4 350 Kč (díky bohu že alza.cz neměla skladem)
Myš jsem reklamoval (stejně si myslím že myš byla v pořádku a že celé problémy s pc vytváří základní deska)

Do 14 dnů se mi ozval datart.cz že reklamace je uznána a že jestli chci vrátit peníze nebo stejnou myš a ne ,neměl jsem zaplacenou okamžitou výměnu a ano myš měl v té době datart.cz skladem

Tak asi to jde jen asi pro alza.cz jsou jiné praktiky priorita než spokojený (stálý zákazník)

Můj návrh byl že místo operační paměťi bych si připlatil cca 2 300kč za jiné zboží ale to bylo po týdnu čekání zamítnuto

Ale vím jaka bude reakce protože to je pokaždé jako přes kopírak že reklamace byla vyřízena řádně no řádně ne protože vždy to technik uzavře výměna za nový kus A tím to hasne


Produkt

Corsair 32GB KIT DDR5 6000MT/s CL30 Dominator Titanium EXPO


Požadované řešení

Požaduji a na tom trvám že chci vrátit peníze, případně slevový kupón na další nákup nebo jiné zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2025 16:59, před 20 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Teprve v případě, že by daný nárok byl nepřiměřeně nákladný, může do výběru nároku zasáhnout podnikatel. Dále může podnikatel odmítnout požadovaný způsob nápravy, pokud je nemožný. Možnost odmítnout vadu odstranit má podnikatel také v případě, že ani jeden z požadovaných způsobů nápravy není možný, příp. pokud je jeden způsob nemožný a druhý nepřiměřený.

Kupující může dle § 2171 občanského zákoníku požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy například v situacích, kdy prodávající vadu neodstranil nebo ji odstranit odmítl (nedošlo tedy k opravě ani výměně zboží za nový kus), vada se projeví opakovaně nebo pokud je vada podstatným porušením smlouvy.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.4.2025 17:48, včera

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Reklamace byla vyřízena formou navrácením platby dle přání zákazníka.Prosíme o uzavření tohoto případu. Děkuji za spolupráci. S pozdravem Adéla, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2025 14:17, před 23 hodinami

Děkujeme společnosti za poskytnutou součinnost.

S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby výše uvedené mohl potvrdit a stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.4.2025 15:46, před 21 hodinami


David Černohorský

Dobrý den, ano potvrzuji vyřízení reklamace vrácením peněz

Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.