Společnost


DEICHMANN-OBUV s.r.o.

Počet nahlášených stížností:123
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#8131Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 hodin 53 minut

Detail stížnosti

Publikováno
23.10.2015, před 9 lety

Pavel Zákostelecký

Znění stížnosti

Reklamoval jsem vycházkovou obuv v záruční době a jako každému mi paní u kasy reklamaci zamítla.Neznám nikoho,komu by kdy Deichmanni reklamaci uznali.Prý popraskaná podrážka na obou botách na stejných místech a kus podešve vypadlý,je má chyba.Boty jsem prý užíval s vadou.Ano.Ve chvíli,kdy jsem si všiml,je již prý pozdě.Tak nevím co jsem to za hlupáka.V životě tam již já, ani nikdo z mé rodiny nevkročí a budu je všude pomlouvat.A přeji těmto podvodníkům,ať zkrachují.Pozor na ně,jsou to zloději a lháři!!!!!! Zvažuji podat žalobu k soudu.Ani ne kvůli penězům,ale z principu.Někdo by je měl už zastavit.


Produkt

vycházková obuv Memphis


Požadované řešení

Pochybuji,že se firma vyjádří jinak,nežli že....již prověřili-vše je v pořádku,všichni jsou vyškoleni,zachovejte nám přízeň a td.Požadoval jsem vrácení peněz,nebo výměnu za jiné zboží,vše zamítli.Mailovou komunikaci již mám za sebou a jiné vyjádření mi již prý nedaji.Dokonce mi paní Zigáčková odmítla říci i jméno paní oblastní vedoucí Deichmann,která prý vše prověřila.Možná nikdo nic neprověřoval a paní Zigáčková je také vyškolena říkat,že vedoucí vše prověřila.Řešením je nyní pouze omluva a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2015 08:45, před 9 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží (tedy i obuvi) v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170.

Pokud se vada projeví do šesti měsíců od převzetí, hledí se na ní jakoby zboží bylo vadné již při převzetí. Do 6 měsíců od koupě by tak prodejce měl prokázat (nejen tvrdit), že obuv je v pořádku a vyvrátit tak důkazní břemeno, které na něm leží, a to, že věc je vadná dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Prodejce je povinen prokázat, že věc splňuje jakost při převzetí posudkem odborníka z oboru.

Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm (důkazní břemeno se obrací), aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.

V případě uznané reklamace výrobku vzniká spotřebiteli nárok podle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku na bezplatnou opravu obuvi, popřípadě není-li možná či neúčelná, pak na výměnu obuvi za nový pár, pokud však již není skladem, na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.

Rozhodl-li však prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. V daném případě by bylo vhodné celou situaci se soudním znalcem nejprve zkonzultovat a následně učinit další kroky.

V tomto případě je rovněž podstatné, zda prodejce své zamítavé stanovisko k uplatněné reklamaci náležitě odůvodnil, a to rovněž i ve vztahu k projevům vady při přebírání výrobku do reklamace. Tedy zda se společnost skutečně zabývala vytýkanou vadou. Není totiž možné zamítnout reklamaci, ať již z jakéhokoli uvedeného důvodu, který není příčinou reklamované závady. Spotřebitel má ze zákona o ochraně spotřebitele nárok na písemné potvrzení a náležité odůvodnění zamítavého stanoviska k uplatněné reklamaci, tak aby bylo přezkoumatelné znalcem z oboru, popřípadě v soudním řízení. Plnění této povinnosti prodávajícího podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k zahájení kontroly u podnikatele, pokud se podnikatel nebude uvedeným ustanovením zákona řídit.

Při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Každý druh obuvi má svá omezení a je nutné s nimi počítat jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Prodávající má povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které plyne z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.

Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně této problematiky je možné nalézt mimo jiné také na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.

Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.

"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."

Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.