Společnost


Luboš Kosinka

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81317Nevrácená platba za vrácené zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

12 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.03.2025, před 13 dny

Alexander Kuklovský

Znění stížnosti

V listopadu jsem výše uvedenému prodejci vrátila zboží, které mi nevyhovovalo - po předešlé dohodě.
Zboží jsem vracela přes Balíkovnu. V únoru jsem vznesla dotaz, kdy mi bude vrácená peněžní částka, kterou jsem zaplatila, avšak prodejce mi tvrdil, že zásilku neobdržel. Na poště mi vytiskli celý protokol o doručení zásilky, ten jsem přeposlala prodejci. Od té doby mi neustále tvrdí, že zásilku neobdržel a že ji mám reklamovat. Tato diskuze je naprosto marná.

Kontaktovala jsem také allegro se žádostí o pomoc- zde konverzace:
"Popis problému: Kupující již odeslala zboží zpět, viz sledování zásilky: *** Prosím prodejce o řešení situace.
eoshop_market připojte prosím do 18.3.2025 potvrzení o odeslání platby kupující. Kupující odeslala zboží na adresu firmy Maloskalicka 280, 55203 Česká Skalice a zboží jste obdrželi 13.11.2024"


Jelikož už si nevím rady, obracím se na Vás.


Produkt

WC sedátko Laufen Pro Toilet bílé duroplast, Číslo nabídky ***, 2 457 Kč


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2025 16:15, před 5 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

V popsaném případě spotřebitel prodávajícímu prokázal jak odeslání zásilky, tak také její doručení, a proto zde není dán důvod pro pozdržení platby ze strany podnikatele.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.