Společnost


Materiias d.o.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81322Špatné řešení reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

12 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.03.2025, před 12 dny

Jan Lauermann

Znění stížnosti

Dobrý den,
u společnosti facesoks.cz jsem jako dárek objednal personalizovanou rohožku. Zboží bohužel došlo vyrobené v rozporu s objednávkou - část z objednávky vygenerované v jejich konfigurátoru na rohožce chyběla. Zakoupil jsem proto dárek jiný a tuto rohožku jsem v rámci nároku na odstoupení od smlouvy do 14-ti dní vrátil a žádal vrácení peněz. Zástupce e-shopu mi ale neustále vnucuje rohožku novou a peníze mi vrátit nechce.


Produkt

Jednalo se o personalizovanou rohožku s podobiznami a jmény členů rodiny a domácím mazlíčkem. Výrobce bohužel vyrobil rohožku, na které domácí mazlíček chybí. https://facesocks.cz/shop/doormat/doormat-family/drmb-wh-na-m-02-pp-3d-na-01/


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2025 11:53, před 5 dny

Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Právo na odstoupení od smlouvy však není absolutní.

Dle § 1837 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám.

Pokud dodané personalizované zboží neodpovídá objednávce, je vadné a je tedy možné ho u prodávajícího reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.