Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1397
Z toho za letošní rok:39
Stále v řešení:44
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 313 stížnostech.

#81340Zamítnuta reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

12 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.03.2025, před 13 dny

David Černohorský

Znění stížnosti

Dne 16.11.2025 jsem vyzvedl na prodejně v Mostě základní desku asus rog crosshair x870e hero Cena 16 000kč

Objednávka ***


Po pár dnech jsem si všiml že se systém začal sekat tak proběhla kontrola všech ovladačů jestli nejsou nějaké nové aktualizace ty jsem aktualizoval Po pár dnech i aktualizace biosu bohužel nepomohlo naopak se to jen zhoršovalo

Nejdříve BSOD poté se jedná operační pamět vypla (zmizela ze systému) poté začala blikat

Výrobce základní desky poradil vyměnit všechny komponenty poté reklamovat základní desku

Alza rada reklamovat všechny komponenty (to jsem udělal)

Alza.cz vyměnila všechny všechny komponenty za nové (kromě základní desky)

Aniž by se snažila zjistit příčinu

Reklamační protokol žádný jen vyjádření technika výměna za nové zboží

Základní deska prošla pouze nějakým testem

Já během těch asi 20 dnů udělal podobných testů několik desítek a v žádném se žádná chyba neobjevila

Ale prakticky jakákoliv činnost s pc které bylo složené jen z prémiových komponentů to nejlepší co se dalo v lednu objednat (nebo spíše co měla Alza.cz skladem

Ale když jsem podal stížnost na toto jednání
Tak Alza.cz mně kontaktovala kvůli této reklamaci což nechápu já byl rozhodnutý že si koupím prostě jen jinou značku základní desky a chtěl jsem místo té objednávky kterou řeším ve stížnosti níže vrátit buď peníze nebo jiné zboží

A po telefonátu mi přišel mail že :::
Chápem, že komplikácie spojené s Vašou reklamáciou č. *** pre Vás neboli príjemné, a veľmi ma mrzí, že ste sa s nimi museli zaoberať. Celú záležitosť som konzultoval s príslušným oddelením a na základe Vašeho popisu, závada spočívala v pamätiach RAM. Preto došlo k ich výmene v rámci Vašej reklamácie


A právě proto je nechci

Ale když se začala řešit tedy zamítnuta reklamace na základě bezvýznamného testu tak tu mám také test těch OPERAČNÍCH PAMĚTI RAM kde test proběhl bez chyb

A vícero zdrojů pokud takové problémy jsou tak je vadná základní deska

na mail odepisoval a že tvrzení že za to mohou pouze operační paměťi není pravda mi nebylo odpovězeno

A jelikož se s alza.cz nedá rozumně domluvit, a koupě nové základní desky a RAM se nevyhnu,

Tak bych požádal alzu o reklamační protokol k operační paměti ,abych to mohl předat dál

Shrnutí alza.cz tvrdí že závadu způsobila operační pamět a základní deska byla Testovaná ale v běžném používání nepoužitelná

I když je to, to nejlepší a nejdražší co jde zatím koupit

Blikání ram
***

Sekání i videa na YouTube
***

A mám toho více ale už nemám náladu to hledat v mobilu



Ve foto bude ***





https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/81300/reseni-reklamace-alza-cz


Produkt

Asus rog crosshair x870e hero


Požadované řešení

Pro alza.cz je požadované řešení irelevantní a asi zbytečné něco požadovat


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2025 17:03, před 7 dny

Přestože spotřebitel podal dvě stížnosti s podobným skutkovým stavem, jedná se o jiné zboží. Budeme je proto řešit odděleně. Náš právní názor stejně jako možné řešení se však neliší, z tohoto důvodu je i naše vyjádření ke stížnostem téměř stejné.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Zároveň dle § 19 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele platí, že prodávající je povinen spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Pokud podnikatel spotřebiteli nevydá reklamační protokol, může být z tohoto důvodu pokutován Českou obchodní inspekcí.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.