Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry Den,
zacnu se omluvat za moje cestinu ale zihu tady jen 14 let, a za ty 14 let koupoval 90% na internetu. no, a tedka jsem tady po prve protoze toto co mne se stalo posledni 2 tri mesice to je nezkutecni a stejni nezkutecni je jak Allegro a obchodni inspekce jeste tuto podvonici jeste nezavreli nekde. koulil jsem telefon doogee v31gt a po 4 mesice jsem zistil ze lidi mne nesliho nebo ji neslisim a NFC platba pres google pay nefuguje, u terminalu je chyba (vadny chip). no a tedka zacinaly problemy, telefon koupeni na allegro, poslal jsem zpet u servatech a samorejmne zadne problem nebyl zajisteni 2 tydni lezel v regalu a poslali screenshot ze data fuguji a telefon bezi. samorejme je vadny modem co nema carrier aggregation a telefon rychlost jeste na 20mbps misto 130mbps co mam u jini znaceck. kazdy takovy rychlost tady ma. takze jeste 2x reklamace + poslal jsem mobil na Britex CZ a oni nepodporuji telefon co neni certifikovany pro cesty trehu takze IDR s.r.o.
Allegro mne rykal ze pokud 3 reklamace zamitnou pak ten Allegro protect bude zacinat fungovat.
zatim nemam nic, ani telefon ani penize zpat a uz bojiji 4 mesice.
DOOGEE V31GT
ja chci jen po prosim velky obchody jako Allegro atd. aby trestovali prodejce a pokud ne aby se venovali zachaznikem protoze na takovy cisnke znacni, tezko najit oficialne servis co opravdu ma nahradni dily a spravnou diagnostiku. na Amazon vratiho zpet penize hned jak zbozi je zpatky behem dva roky reklamacni zakon
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Po uplynutí jednoho roku se důkazní břemeno přesouvá na zákazníka. Pokud ten bude chtít věc reklamovat, musí dokázat, že byla věc vadná již při převzetí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.