Počet nahlášených stížností: | 80 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 11 |
Dobrý den,
dne 22.2. 2025 jsem vytvořila na svém účtu u společnosti About You vrácení zboží - kabelka COACH v hodnotě 6 562,- Kč, tyto doklady přikládám v příloze. Dne 24. 2. 2025 jsem balíček odeslala, což dokládám tímto odkazem:
***
Vidím, že dopravce PPL vrácenou zásilku společnosti About You předal 26.2.2025 v 7:25.
Do dnešního dne 21. 3. 2025 nedošlo k zaevidování vráceného zboží. Několikrát jsem se dotazovala mailem i telefonicky, nejdříve se čekalo na uplynutí 14-ti denní lhůty, kdy by ještě mohlo dojít k zaevidování zboží skladem, nestalo se tak, bylo předáno zákaznickým oddělením na jejich finanční oddělení a to dne 12.3.2025 (mohu doložit mailem), aby vrátili částku na můj účet, od té doby jen sliby, že to na finančním oddělení urgují, nyní mi už nereagují ani na maily.
Předem moc děkuji, že se mou stížností budete zabývat.
Vyskočilová Lenka
bílá kabelka COACH, model Tabby, v hodnotě 6 562,- Kč
okamžité vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz