Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Zakoupil jsem laserové rukavice "Volution Rotate Laser Glove Leather LED Laser Gloves For Bar Nightclub Stage Dance Show Property". Oproti dříve zakoupeným zde byly obnaženy veškeré drátky a spoje a také se brzy jeden utrhl. Jelikož po uplynutí ochranné lhůty není možné otevřít tzv. spor, není možné uplatnit reklamaci a zboží vrátiti, popřípadě požádat vrácení peněz. Dodavatel mi odpověděl, ať si nechám rukavice někde opravit a odmítá to řešit.
Volution Rotate Laser Glove Leather LED Laser Gloves For Bar Nightclub Stage Dance Show Property - laserové rotační rukavice
vrácení peněz nebo výměna
|
Tweet |
Prostřednictvím portálu Aliexpress může spotřebitel uzavírat smlouvy s velkým množstvím prodejců. Ze zaslané stížnosti není zřejmé, s jakým konkrétním prodejcem spotřebitel smlouvu uzavřel. Ačkoliv to není z uvedené stížnosti zcela zřejmé, předpokládáme že prodávajícím je společnost sídlící v Asii. V tomto případě může vzniknout problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou.
Pokud zboží neodpovídá objednávce (je vadné), může spotřebitel uplatnit reklamaci. V případě uznání reklamace obecně je možné po prodávajícím požadovat proplacení účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tj. poštovné) dle § 1924 občanského zákoníku. Více informací o možnosti podat reklamaci nalezne spotřebitel zde: https://aliexpress.plnapenezenka.cz/reklamace-a-otevreni-sporu/.
Obecně také platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V takovém případě však poštovné směrem k prodávajícímu hradí spotřebitel.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.