Společnost


Aliexpress

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81367Laserové rukavice - nemožnost podání reklamace po 15denní ochranné lhůtě

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.03.2025, před 10 dny

Zbyněk Pošmura

Znění stížnosti

Zakoupil jsem laserové rukavice "Volution Rotate Laser Glove Leather LED Laser Gloves For Bar Nightclub Stage Dance Show Property". Oproti dříve zakoupeným zde byly obnaženy veškeré drátky a spoje a také se brzy jeden utrhl. Jelikož po uplynutí ochranné lhůty není možné otevřít tzv. spor, není možné uplatnit reklamaci a zboží vrátiti, popřípadě požádat vrácení peněz. Dodavatel mi odpověděl, ať si nechám rukavice někde opravit a odmítá to řešit.


Produkt

Volution Rotate Laser Glove Leather LED Laser Gloves For Bar Nightclub Stage Dance Show Property - laserové rotační rukavice


Požadované řešení

vrácení peněz nebo výměna


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2025 15:07, před 6 dny

Prostřednictvím portálu Aliexpress může spotřebitel uzavírat smlouvy s velkým množstvím prodejců. Ze zaslané stížnosti není zřejmé, s jakým konkrétním prodejcem spotřebitel smlouvu uzavřel. Ačkoliv to není z uvedené stížnosti zcela zřejmé, předpokládáme že prodávajícím je společnost sídlící v Asii. V tomto případě může vzniknout problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou.

Pokud zboží neodpovídá objednávce (je vadné), může spotřebitel uplatnit reklamaci. V případě uznání reklamace obecně je možné po prodávajícím požadovat proplacení účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tj. poštovné) dle § 1924 občanského zákoníku. Více informací o možnosti podat reklamaci nalezne spotřebitel zde: https://aliexpress.plnapenezenka.cz/reklamace-a-otevreni-sporu/.

Obecně také platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V takovém případě však poštovné směrem k prodávajícímu hradí spotřebitel.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.