Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, zanesl se mi DPF filtr, tak jsem nechal odtáhnou vozidlo do firmy a domluvil se s firmou DPF Pure v Karlových Varech a řekli mi ať vozidlo odvezu do firmy AVP Hobby v Karlových Varech kde jen filtr vytáhnou a firma DPF Pure v Karlových Varech ho vyčistí, a auto bohuzel , motor je vůbec nefunkční, ( prý tam byl benzín...). Ten v nádrži nebyl , mám i účtenku v aplikaci a řešil jsem to i se společností Shell. Nechal jsem auto dotáhnout do servisu kde se zabývají auty značky Subaru a tam mi sdělili že zřejmě ani filtr nebyl čištěn ani vytáhnutý z auta. Nechali vse povolené a říkali že t stříkali ether aby jim to startovalo, ale to do tohohle motoru nelze. Nevím jak to řešit. Motor jinak fungoval skvěle.
Oprava, výměna motoru, popřípadě vrácení kupní ceny vozidla
|
Tweet |
Jestliže se jednalo o placenou opravu, byla mezi stranami uzavřena o smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Není-li dílo provedeno řádně a není-li opravovaná vada odstraněna, je spotřebitel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli díla (společnosti) nároky z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku). V tomto případě jde o možnost požadovat opětovné a řádné provedení opravy (bezplatně včetně dopravy), resp. možnost odstoupit od smlouvy (tedy požadovat vrácení peněžních prostředků zaplacených zhotoviteli díla).
Zároveň v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Dle popisu se na čištění filtru měly podílet dvě společnosti. Pokud pochybila druhá společnost, může odpovídat tato druhá společnost. Neznáme však vztahy mezi zmíněnými společnostmi.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.