Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, ve Vinohradské tržnici dochází k okrádání klientů u pokladny.
Je to systematické a zaměřené na oslabené skupiny, senioři, cizinci.
Mému příteli byla dvakrát namarkovaná stejná položka, přestože zboží si odnesl pouze jeden kus.
Podruhé pokladní odmítla ukrajinské ženě vrátit hotovost, 200 Kč, přítel byl u toho, vyzval pokladní, ať paní vše vrátí, ta odmítala, ale když se začali shlukovat lidé, tak nakonec ukradenou částku poškozené vrátila.
Naší velmi dobrou známou paní, seniorku, okradl pokladní, nevrátil jí na vyšší hotovostní částku a ihned poté uzavřel pokladnu, sbalil se a odešel.
Je to ostudné, že se takto chovají zaměstnanci Albertu, jinde jsme velmi spokojeni, ale Vinohradský pavilon, tržnice, tedy ukázkou kvalitních služeb rozhodně není.
Děkuji za zpětnou reakci, zda došlo k řešení a nápravě.
Dvakrát namarkované zboží, nevracení hotovostních částek
Prošetření a kontrola, i skrytá zaměstnanců u pokladen.
|
Tweet |
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si účtenky kontrolovali co nejdříve po zaplacení, nejlépe ihned, aby předešli podobným problémům.
Jestliže zboží na účtence neodpovídá zakoupenému zboží, je možné účtenku reklamovat.
Pokud prodávající naúčtoval spotřebiteli zboží navíc, které si spotřebitel nezakoupil, má spotřebitel právo žádat po prodávajícím vydání bezdůvodného obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Spotřebitel může svůj nárok prokázat např. svědeckou výpovědí nebo kamerovým záznamem, je-li takový záznam v prodejně pořizován.
Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.