Počet nahlášených stížností: | 725 |
Z toho za letošní rok: | 19 |
Stále v řešení: | 30 |
30.1.25 jsme si pořídili auto na pobočce Jihlava auto jezdilo 10 dní. Po servisní zprávě kterou si vyžádal technik z aaa auto vyšlo najevo několik skrytých vad na které jsme nebyli upozornění.reklamace neuznaná. Prisel nám dopis že nám nabízí kompenzaci 6000kc jako výraz dobré vůle. Předáváme na ČOI protože podle nich závadu v pohonu všech čtyř kol a rozbití řídící jednotky sdruženého systému jsme na místě nemohli odhalit. Navíc si naučtovali 45 000kč navíc za výbavu (šampon na auto a palubní kameru) a služby při prodeji nám prodejce tvrdil že auto je po generálce motoru a přiložil fakturu údajných oprav tvrdili nám také že do tohoto vozu už není třeba investovat další peníze protože je vse dokonale servisované. Máme k dispozici audio nahrávku jejich tvrzení.
Ford Kuga
Vrácení vozidla a nákladů které mi vznikli. Auto jsme používali asi 10 dní. Jelikož auto nebylo ve stavu v jakém by za danou cenu mělo být.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.