Společnost


Smart Advert LP

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81376Nedoručené peníze za vrácené zboží.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2025, před 9 dny

Sylvie Šimáková

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 6.3. jsem vám zasílala poštou doporučeně zpět zboží, které jsem si od vaší společnosti objednala a nebyla jsem s ním spokojena. Peníze za vrácené zboží mi bohužel dodnes nedorazily. Kreditní kartu, ze které jsem za zboží zaplatila, jsem mezitím z bezpečnostních důvodů zrušila. Pokud toto byla překážka bránící vrácení peněz, prosím zašlete peníze složenkou na mojí adresu: ***. Děkuji.S. Šimáková


Produkt

Jednalo se o produkt na hubnutí.


Požadované řešení

Prosím o vrácení peněz za vrácené zboží co nejdříve. V opačném případě předávám věc k řešení Policii ČR. Děkuji, Sylvie Šimáková.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2025 15:34, včera

Obecně ke stížnosti:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Ke společnosti:
Vzhledem k tomu, že se o společnosti nedají dohledat žádné informace, je pravděpodobné, že se jedná o podvodnou stránku. Spotřebitel se může s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci. Pokud se spotřebitel domnívá, že došlo k trestnému činu, může se také obrátit na orgány činné v trestním řízení (např. Policii ČR).

V daném případě spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu apod.) a ověřili si e-shop či prodávajícího, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.