Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1402
Z toho za letošní rok:44
Stále v řešení:39
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

68%
32%
Toto skore je založeno na 316 stížnostech.

#81377Nevrácené peníze po odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

21 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2025, před měsícem

Martin Kněžík

Znění stížnosti

Dne 23.12.2024 jsem u společnosti Alza zakoupil bezpečnostní popruhy Yato (faktura č. ***) za 1009Kč.
Následně jsem odstoupil od smlouvy a produkt vrátil. Společnost Alza zboží přijala v pořádku zpět- viz Výdejka reklamace *** ze dne 14.2.2025. Ve výdejce je společností Alza výslovně uvedeno: Popis závady: odstoupení od kupní smlouvy, způsob řešení: Dobropis. Následně Alza vystavila dobropis (opravný daňový doklad) č.: *** na celou částku 1009 Kč ze dne 14.2.2025
Místo finančních prostředků však společnost mailem poslala voucher na další nákup a to s platností 14 dní. Tento mail se bohužel dostal mezi spam a nestihl jsem jej tak uplatnit, byť jsem v mezidobí u společnosti opětovně nakupoval. Vzhledem k tomu, že v osobním profilu na webu společnosti jsem si stáhl dobropis, kde je uvedeno, že společnost vrací peníze, očekával jsem ono vrácení peněz, nikoliv voucher na nákup, navíc s tak omezenou platností.

Nyní je tedy stav takový, že Alza a.s. si ponechala jak zboží, tak i peníze a žádost o alespoň opětovnou aktivaci voucheru zamítla.


Produkt

Vrácení zboží Yato-bezpečnostní popruhy


Požadované řešení

Byl bych rád, kdyby společnost buď vrátila peníze tak, jak sama uvedla v Dobropisu a Výdejce reklamace nebo poskytla kredit na nákup ve výši 1009 Kč s platností alespoň 30 dní tak, abych za zaplacenou sumu mohl získat protihodnotu. Věřím, že je to férové řešení v rámci dobrých mravů, zákona i možných dalších obchodních vztahů, které s touto společností mám již dlouhé roky a rád bych v tom po narovnání této záležitosti pokračoval bez přechodu ke konkurenci. Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2025 15:40, před 26 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit kupní cenu zboží, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.4.2025 11:46, před 13 dny

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření.Tato situace již byla vyřízená vystavením nového šeku v hodnotě produktu, který byl zaslán emailovou formou.Pokud pan Kněžík souhlasí, prosím o uzavření této stížnosti. Děkuji za spolupráci. S pozdravem Adéla, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2025 16:33, před 12 dny

Děkujeme společnosti za poskytnutou součinnost.

S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby výše uvedené mohl potvrdit a stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.4.2025 16:59, před 12 dny


Martin Kněžík

Hodnocení:

Komentář: Děkuji dTestu a Alze za rychlé nalezení férového řešení.