Společnost


Smarty CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:49
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

35%
65%
Toto skore je založeno na 17 stížnostech.

#81379Společnost tvářící se dobře, zákaznická zkušenost je už jiná

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2025, před 9 dny

Daniel Dobiášovský

Znění stížnosti

Dobrý den,

rád bych se podelil jen o další ze zkušeností s podobnými eshopy, které se tváří dobře, ale skutečnost je velmi opačná.

Dne 3.2.2025 jsem si po pečlivém vybírání vybral další telefon pro běžné použití, nepotřeboval jsem nic luxusního a podle recenzí a hardwaru vypadal telefon Vivo V40 SE s cenovkou 4 590,- jako dobrá volba.

Věděl jsem že smarty hodně prodává repasy a použité zboží, dal jsem si tedy velký pozor, abych neobjednal nic jiného než nový kus.

Ten dorazil a vše vypadalo dobře, po několika dnech mi ale začali lidé spát, že neberu telefon, bez zmeškaných volání bez sms o zmaškaném volání jsem zkusil zavolat prvnímu z nich a k mému překvapení, andoidí ikona telefonu pro hovor nereagovala, telefon jsem restartoval a vše běželo. Po pár dalších dnech jsem narazil v prohlížeči na video, které tlačítkem play nešlo spustit, neřešil jsem, ale o pár dní později jinde znovu. Opět restart a vše fungovalo, ale v tu dobu mi stále více lidí říkalo, že se mi nemohou dovolat.

Resumé, vadný kus, stane se. Ale v dnešní době být bez telefonu prakticky nejde, placení, autentikátory apod..

Napsal jsem tedy email a začal řešit co s tím, nakonec jsem si zavolal s reklamačním oddělením a navrhnul slečně, že udělám znovu objendávku na ten stejný telefon, počkám až mi dorazí a po té pošlu tento zpět, protože mi do objednávky daly službu (1x Záruka vrácení zboží do 30 dnů SK: 58234).

Slečna mi řekla, že to asi nepůjde, že mi nebudou posílat telefon zdarma... No zkusil jsem ji to vysvětlit znovu, že ho objednám a zaplatím znovu, ale abych měl telefon novou objendávku udělám s tím, že mi za vadný kus vrátí peníze. No nevyšlo to, arogantní a nepříjemná žena na lince mi vzala už dost času a tak jsem zavěsil bez úspěchu.

Přečetl jsem si tedy v tu dobu již 19.2.2025 že zboží s touto jejich službou vrácení můžu opravdu vrátit, potvrdil jsem si to u příjemnější slečny na lince a vyplnil jsme podle pokynů reklamační formulář. Do pár dnů jsem odelsal přes zásilkovnu balíček s telefonem v původní krabici (tu si většinou nenechávám) a nabíječkou, papírové výplně jsem vyhodil. Zboží k nim ovšem posle zprávy z reklamačního putovalo a bylo přijato prý až 19.3. 2025 (asi čekalo na letišti na odbavení).

Následně mi byla zamítnuta reklamace.

Kontaktoval jsme tedy znovu reklamční, že jsem neprováděl reklamaci, ale vrácení vadného kusu (není má chyba), já jsem koupil od "dobrého" obchodníka zboží, které nefungovalo jak mělo. Čekal jsme tedy vstřícný přístup.

Toto bylo již potřetí, co jsem se v zákaznickém servisu smarty zklamal.

Jako třešničku na dortu mi byla zaslána zpráva s "právnickými" prvky, asi jsou tam na zlobivé platící zákazníky již dobře kovaní, přiloženo jako příloha, stojí za to si přečíst, před každým nákupem v tomto obchodě, nebo raději koupit od kohokoliv jiného.

Finále?

Já se z toho nezblázním, je to pár tisíc, ale jim očividně stojí za to chovat se jako dobytek k platícímu zákazníkovi, vzít mu hromadu zbytečného času protože byl tak hloupý a vybral si tento obchod.

Tak jen pro čtenáře, doporučuji nenakupujte tu.
Velmi mě následně zarazilo kolik nebativních recenzí mají na heuréce, on se ten obchod zdá dobrý, 92% aktuálně, ale 1575 negativních recenzí, které velmi často řeší podobný problém a přístup jako u mě.

Děkuji dTestu za zveřejnění.


Produkt

Smarty.cz a reklamace vadného telefonu


Požadované řešení

Uvítal bych jen zveřejnění mé zkušenosti, vím, že se nejedná o recenze, ale rád bych, aby podobnou negativní zkušenost měo méně lidí, hledající informac eo tomto prodejci. Velmi děkuji za zveřejnění a klidně okamžité uzavření, jen ať to zde je. Pěkný den, Dobiášovský


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2025 16:07, včera

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Pokud společnost umožňuje odstoupení od smlouvy v delší lhůtě, jedná se o čistě smluvní ujednání a záleží tak na podmínkách, které byly mezi stranami ohledně této služby ujednány.

Dle § 555 OZ platí, že právní jednání se posuzuje podle svého obsahu. Pokud tedy bylo ze spotřebitelova jednání zřejmé, že hodlá využít možnosti vrátit zboží do 30 dnů a byly k tomu splněny veškeré podmínky, měla by mu společnost odstoupení od smlouvy umožnit a vrátit finanční prostředky.

Spotřebitel by měl tedy na odstoupení od smlouvy trvat.

K zamítnuté reklamaci:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.