Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 22.03.2025 jsem si zakoupila telefon v obchodě iStyle a využila možnost výkupu svého starého zařízení. Na pokladně mi byla sdělena částka k úhradě 24 648 Kč, kterou jsem zaplatila. Dne 24.03 mě kontaktoval manažer obchodu s tvrzením, že výkup starého telefonu byl omylem započítán dvakrát, a proto mám doplatit dalších 3 171 Kč.
Protože nákup i platba proběhly přímo v obchodě, s dodatečnou platbou nesouhlasím. Částka byla stanovena a uhrazena na místě, a tím byla transakce uzavřena.
Nákup: iPhone 16 Pro Max. Výkup: iPhone 11 Pro
potvrzení, že mnou zaplacená částka byla konečná
|
Tweet |
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny.
Zároveň má prodávající dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitele v souladu s cenovými předpisy o ceně prodávaných výrobků nebo služeb.
Spotřebitel nemůže být kvůli pochybení společnosti nucen k doplacení uvedené částky. V popsaném případě byla smlouva uzavřena ohledně původní částky, spotřebitel má tedy povinnost zaplatit původně sjednanou částku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.