Společnost


e-Finance, a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8139Stižnost na RK ,za zprostredkováni nájmu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.10.2015, před 9 lety

Eva Nagyová

Znění stížnosti

Dna 30,09,2015 jsem požádala rel.maklérku pani Ś. o zprostředkováni nájmu bytu 3+KK v obci Blučina , a byla sepsaná aj nájemni smlouva,a sepsané závady, které mal pronajimatel odstránit.Ve smlouve je uvedeno,že byt se nacházi v rod.dome, co ne je pravda,nebo v přizemi se nacházi prodejna +komerčni budova na podnikáni. 07.10.2015 jsem telefonicky upozornila pani S.,že pronajaty byt nemá ani základní vybaveni ,nefunkčni sprch.kout,byt se nedalo zavřit protože nebyli vybudovani vchodovy dveře pro byt,nefunkčni topeni,nezabezpečeni odvoz smeti,tak za co žádala provizi vo vyške 14 400-Kč, když vedomim sprostředkovala nevhodni byt k pronájmu.Řádala jsem ji aby dala všechno do pořádku , ale nic proto neudelala.Pronajimatela jsem řádala aby dal všechno do pořádku, ale taky nic ho nezaujimal.Teplota v bytech klesla až na 12-C,proto jsem upozornila pronajimatela že nedodržal nájomni smlouvu, tak se odstahujeme,na co odpovedel že máme vypadnut.


Produkt

Byt 3+kk se nacházi v Blučine,č.p46


Požadované řešení

Řádám aby byla vrátená 70 procent provize .


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2015 11:52, před 9 lety

Byt je způsobilý k nastěhování a obývání, odpovídá-li ujednáním ve smlouvě, a není-li nic ujednáno, je byt způsobilý k nastěhování a obývání, pokud je čistý a ve stavu, který se obvykle považuje za dobrý, a pokud je zajištěno poskytování nezbytných plnění spojených s užíváním bytu nebo s ním souvisících. Není-li v ujednanou dobu byt způsobilý k nastěhování a obývání nebo je-li byt ve stavu, který neodpovídá sdělení pronajímatele, má nájemce právo odmítnout se nastěhovat. Nastěhuje-li se, má právo požadovat na pronajímateli splnění smlouvy.

Nastěhuje-li se nájemce do bytu, má právo na přiměřenou slevu z nájemného, dokud pronajímatel vadu neodstraní. To platí i v případě podstatné vady v poskytování plnění spojeného nebo souvisícího s užíváním bytu.

Neodstraní-li pronajímatel poškození nebo vadu ani v dodatečné lhůtě poté, co byl nájemcem vyzván (doporučujeme písemnou formu) a poškození nebo vada byly způsobeny okolnostmi, za které nájemce neodpovídá, má nájemce právo vypovědět nájem bez výpovědní doby, představuje-li prodlení pronajímatele při odstranění poškození nebo vady nebo samo poškození nebo vada hrubé porušení povinností pronajímatele. Hrubým porušením povinností pronajímatele může být například nefunkční topení nebo třeba neopravená vada měsíc po zaslání výzvy.

Byla-li smlouva vypovězena bez výpovědní doby, nájem končí v den, kdy byla dána výpověď. Bylo-li zaplaceno nájemné, může nájemce požadovat vrácení části nájmu. Pronajímatel má také povinnost při skončení nájmu vrátit nájemci jistotu (kauci). Nájemce má právo na úroky z jistoty od jejího poskytnutí alespoň ve výši zákonné sazby. Splnění výše zmíněných povinností musí spotřebitel nárokovat po pronajímateli, nikoli po zprostředkovateli (společnosti).

Zajistila-li společnost zprostředkování nájmu, má právo za svou činnost požadovat zaplacení provize. Společnost však nesmí navrhnout zájemci uzavření smlouvy s osobou, o které má důvodnou pochybnost, zda povinnosti ze zprostředkované smlouvy řádně a včas splní, nebo o které vzhledem k okolnostem takovou pochybnost mít měl. Poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana od smlouvy odstoupit. Za podstatné porušení smlouvy se považuje porušení povinností takovým způsobem, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

Bylo-li odstoupeno od smlouvy, závazek se zrušuje od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Spotřebitelka by tedy mohla požadovat vrácení provize za zprostředkování nájmu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2016 15:25, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.