Počet nahlášených stížností: | 100 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 10 |
V roce 2024 jsem si zalozil pojisteni vozidla vcetne havarijniho. Po roce jsem se rozhodl, ze si se svym obchodnim zastupcem firmy Allianz refinancuji stavajici smlouvu. Ke dni 12.01.2025 melo dojit tedy ke zruseni stavajici smlouvy a zaroven ke vzniku nove. Pote co mi bylo sdeleno, ze je vse pripraveno jsem zaplatil smlouvu novou. Po zhruba mesici a pul mi na postu prisel dopis, ve kterem stalo, ze dluzim cca 10.000,- kc. Obratem jsem volal svemu obchodnimu zastupci a zjistili jsme, ze doslo k chybe systemu a pres aplikaci se chybne propsal VIN kod vozidla. Pote jsem musel zavolat na financni oddeleni, kde mi bylo sdeleno, ze mam skrze aplikaci pozadat o zruseni stare smlouvy a doposlat kopie technickeho prukazu coz jsem udelal. Druhy den mi prisla zprava, ze je sice stara smlouva zrusena, ale ze MUSIM doplatit cca 2.000,- kc za starou smlouvu. Nerozumim tomu proc bych mel platit za dva mesice stare smlouvy, kdyz mela byt automaticky zrusena uz v lednu? Na chybu systemu jsem upozornil ja sam. I pres veskere urgence neni vse dodnes vyreseno.
Filip Šťastný
Pojisteni vozidla
Stornovani doplatku, ktera je bezpredmetna a v tomto ohledu nedav zadny smysl kdyz doslo k pochybeni ne z me strany, ale ze strany spolecnosti.
|
Tweet |
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže se tedy společnost zavázala k tomu, že bude původní smlouva k určitému datu ukončena, je povinna svůj závazek dodržet. V tomto případě společnost zavázal její zaměstnanec, který podle § 166 občanského zákoníku společnost zastupuje v rozsahu obvyklém vzhledem k zařazení nebo funkci.
Jestliže spotřebitel učinil vše podle podmínek a došlo k pochybení na straně společnosti, nemá spotřebitel dle našeho názoru povinnost uvedenou částku za původní smlouvu zaplatit.
Pokud se spor týkající se neživotního pojištění nepodaří vyřešit smírnou cestou, mohou se spotřebitelé obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekcí. V případě pojistných smluv uzavřených on-line mají spotřebitelé možnost využít platformu Online Dispute Resolution.