Počet nahlášených stížností: | 67 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
u společnosti Zalando jsme reklamoval zboží a reklamace mi byla uznána. Následně mi částka byla zaslána z Polského účtu jejich providera przelewy24.pl. Vzhledem k tomu, že se jednalo o platbu ze zahraničního účtu a provider v platbě nastavil typ poplatku SHA, byl mi mou bankou střžen poplatek za zahraniční platbu. I po několika urgencích a žádostech o nápravu mi stále Zalando tvrdí, že z jejich strany je vše v pořádku a že došlo k zaslání celé částky. Já argumentuji, že vrácení z polského účtu nebylo mou volbou, platba za zboží proběhla na český účet a nikdy jsem nedosouhlasil, že si přeju, aby peníze byly vráceny z polského účtu.
Tento problém řeším také z toho důvodu, že to vypadá, že se jedná o běžný způsob vrácení plateb a z toho důvodu nebudu určitě jediný zákazník, který tuto situaci musí řešit.
Děkuji
Doplacení poplatku strhnutého bankou
|
Tweet |
Podnikatel je povinen vrátit finanční prostředky spotřebiteli ve stejné měně, ve které je přijal. Pokud tedy platil spotřebitel v českých korunách, musí mu být peníze v českých korunách vráceny. Zároveň musí být spotřebiteli vrácena celá částka, kterou původně zaplatil. Společnost je subjektem, který má zahraniční účet, a musí tedy ona nést zvýšené náklady.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz
S ohledem na zkušenosti některých spotřebitelů uvádíme, že podnikatel má povinnost poskytnout ESC součinnost, což ESC potvrzuje i na svých stránkách (viz https://evropskyspotrebitel.cz/mimosoudni-reseni-sporu-adr/).