Společnost


NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Počet nahlášených stížností:391
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 138 stížnostech.

#81393Stížnost na zaslání neobjednaného zboží, porušení legislativy a požadavek na odstranění z databáze

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

23 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.03.2025, před 23 dny

Petr Janíček

Znění stížnosti

Vážení,

obdržel jsem od Vás potravinový produkt – jedno plato bez krabičky, obsahující 30 tmavě zelených tobolek – který jsem si neobjednal. Zásilka je tak dle mého názoru v rozporu se zákonem, neboť neobjednané zboží nelze spotřebiteli jednostranně vnucovat.

Produkt zároveň nesplňuje zákonné požadavky na označování potravin, které jsou taxativně vymezeny legislativou (zejména Nařízením (EU) č. 1169/2011). Na balení chybí základní informace jako:

- název produktu
- složení
- doporučené dávkování
- upozornění, že se jedná o doplněk stravy
- jméno a adresa výrobce nebo distributora
- informace v českém jazyce

Jsou uvedena pouze dvě čísla:
22.11.2026 – přičemž není zřejmé, zda se jedná o datum výroby, minimální trvanlivost, nebo údaj spotřebujte do,
a dále 25539 – bez jakéhokoliv vysvětlení.

Z výše uvedených důvodů odmítám zasílat zboží zpět na vlastní náklady. Pokud o něj máte zájem, můžete si ho vyzvednout po telefonické domluvě.

Současně uplatňuji požadavek na okamžité odstranění mých osobních údajů z Vaší databáze a ukončení jakékoli další obchodní komunikace.
Mé zákaznické číslo: ***.

S pozdravem
Janíček


Produkt

Neidentifikovatelná potravina


Požadované řešení

Okamžité odstranění mých osobních údajů z databáze společnosti NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o. a ukončení jakékoli další obchodní komunikace.

Dále odmítám zasílat neobjednané zboží zpět na vlastní náklady. Společnost si jej může vyzvednout po předchozí telefonické domluvě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.4.2025 13:11, před 15 dny

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Spotřebitelům doporučujeme, aby si před převzetím zboží a zaplacením dobírky vždy zkontrolovali, zda objednávku na dané zboží skutečně učinili.

V případě, že by spotřebitel neobjednané plnění uhradil a nevěděl, že se jednalo o neobjednané plnění, vzniklo by na straně podnikatele (odesílatele) bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.4.2025 12:11, před 14 dny

Vážený pane Janíčku, děkujeme Vám za zaslaný podnět. Na základě Vaší stížnosti a Vámi uvedeného zákaznického čísla jsme situaci prověřili a můžeme Vás ujistit, že naše společnost obdržela objednávku zkušebního měsíčního balení produktu HepactumForte, prostřednictvím vyplněného objednávkového kuponu. V kuponu však bylo uvedené jiné křestní jméno, a podle zákaznického čísla (shodného s tím, které uvádíte), se jedná o jinou osobu. Objednávka to však byla řádná a na jejím základě byl produkt vyexpedován na uvedenou adresu. Na náš účet byla také připsána související úhrada ve výši 49,- Kč, za poštovné a balné.
Dovolte mi Vás ujistit, že všechny naše produkty jsou odesílány řádně zabalené a to v odpovídajícím obalu, kde jsou uvedeny veškeré informace o produktu a nadto ještě v poštovní zásilkové krabičce - kde je uveden adresát. Není možné odeslat plato bez jakéhokoliv vnějšího obalu. Ráda tedy zrekapituluji, že jsme obdrželi objednávku, na jejímž základě jsme odeslali řádně zabalený, objednaný produkt a za toto zboží jsme v pořádku přijali související platbu.
Rádi vyhovíme Vašemu požadavku na vymazání Vašich osobních údajů z naší databáze, požádáme Vás však nejprve o doplnění údajů, jako je Vaše zákaznické číslo nebo adresa, abychom Vás v systému mohli jednoznačně identifikovat. Doplňující údaje, prosím zašlete na moji emailovou adresu marta@naturamed.cz, případně zde na portálu dTest.
Děkujeme za pochopení a přejeme hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.