Počet nahlášených stížností: | 1260 |
Z toho za letošní rok: | 13 |
Stále v řešení: | 13 |
Pro 3 opakované reklamace routeru + při posledním vracení routeru ze servisu došlo k poškození displeje (cca 2 cm pruh přes displej, který tam před odesláním nebyl) mi na prodejně O2 nabídli výměnu routeru za nový. Tím, že stávající vykoupí. Při reklamacích jsem nahlásila, že router mam z druhé ruky a nejsem jeho první majitel. Řekli, že to nevadí, že ho mají vedený pod sériovým číslem. Při výkupu, mě neinformovali na jaké číslo účtu bude vyplacena částka a automaticky odeslali peníze prvnímu majiteli. Při řešení reklamace vracení peněz jiné osobě, mi bylo sděleno, že se to nedá zrušit a peníze přijdou prvnímu majiteli, i když jsem všude vedená na reklamačních protokolech i na výkupu já pod svým jménem. Byla mi nabídnuta sleva na nový router ve výši 50%, kterou ale nepovažuji za adekvátní, když mi měla byt vrácena původní cena za router v plné výši na zakoupení routeru nového. Na prvního majitele bohužel kontakt nemám, abych s nim mohla danou situaci ohledně peněz řešit a O2 mi bohužel žádné spojení s majitelem neumožní. Danou situaci jsem se snažila řešit na infolince a prodejně, bohužel bez výsledku.
O2 smartbox V2, sériové číslo: ***
Žádám vás o vrácení částky odpovídající výkupní hodnotě routeru na můj účet, nebo o jinou spravedlivou kompenzaci, například nový router zdarma.
Děkuji za řešení situace co nejdříve
|
Tweet |
V popsaném případě záleží, zda došlo mezi původním majitelem routeru a spotřebitelem k postoupení práv z vadného plnění. Vzor pro postoupení práv z vadného plnění mohou spotřebitelé nalézt na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-3286/postoupeni-prav-z-vadneho-plneni.
Pokud k postoupení práv došlo, je společnost povinna reklamaci řešit se stěžovatelem jako novým majitelem. Po uznání reklamace by tedy měla společnost peníze vrátit tomuto novému majiteli. V opačném případě by se na jeho straně jednalo o bezdůvodné obohacení.
Jestliže k postoupení práv nedošlo, domníváme se, že společnost postupovala v souladu se zákonem a uzavřenou smlouvou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.