Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1260
Z toho za letošní rok:13
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 345 stížnostech.

#81395Stížnost na nesprávné vrácení peněz za výkup routeru

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

20 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.03.2025, před 21 dny

Ellen Koubková

Znění stížnosti

Pro 3 opakované reklamace routeru + při posledním vracení routeru ze servisu došlo k poškození displeje (cca 2 cm pruh přes displej, který tam před odesláním nebyl) mi na prodejně O2 nabídli výměnu routeru za nový. Tím, že stávající vykoupí. Při reklamacích jsem nahlásila, že router mam z druhé ruky a nejsem jeho první majitel. Řekli, že to nevadí, že ho mají vedený pod sériovým číslem. Při výkupu, mě neinformovali na jaké číslo účtu bude vyplacena částka a automaticky odeslali peníze prvnímu majiteli. Při řešení reklamace vracení peněz jiné osobě, mi bylo sděleno, že se to nedá zrušit a peníze přijdou prvnímu majiteli, i když jsem všude vedená na reklamačních protokolech i na výkupu já pod svým jménem. Byla mi nabídnuta sleva na nový router ve výši 50%, kterou ale nepovažuji za adekvátní, když mi měla byt vrácena původní cena za router v plné výši na zakoupení routeru nového. Na prvního majitele bohužel kontakt nemám, abych s nim mohla danou situaci ohledně peněz řešit a O2 mi bohužel žádné spojení s majitelem neumožní. Danou situaci jsem se snažila řešit na infolince a prodejně, bohužel bez výsledku.


Produkt

O2 smartbox V2, sériové číslo: ***


Požadované řešení

Žádám vás o vrácení částky odpovídající výkupní hodnotě routeru na můj účet, nebo o jinou spravedlivou kompenzaci, například nový router zdarma.
Děkuji za řešení situace co nejdříve


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2025 16:32, před 11 dny

V popsaném případě záleží, zda došlo mezi původním majitelem routeru a spotřebitelem k postoupení práv z vadného plnění. Vzor pro postoupení práv z vadného plnění mohou spotřebitelé nalézt na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-3286/postoupeni-prav-z-vadneho-plneni.

Pokud k postoupení práv došlo, je společnost povinna reklamaci řešit se stěžovatelem jako novým majitelem. Po uznání reklamace by tedy měla společnost peníze vrátit tomuto novému majiteli. V opačném případě by se na jeho straně jednalo o bezdůvodné obohacení.

Jestliže k postoupení práv nedošlo, domníváme se, že společnost postupovala v souladu se zákonem a uzavřenou smlouvou.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.