Společnost


Mac Point s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81397Neoprávněné zamítnutí vrácení zboží, nepodložené snížení refundace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.03.2025, před měsícem

Lukáš Handrych

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s žádostí na řešení sporu s obchodníkem Mac Point s.r.o., u kterého jsem zakoupil použitý MacBook Pro 13 za 21 690 Kč přes e-shop. V rámci 14ti denní zkušební doby jsem zboží včas vrátil. Při testování zařízení nebylo nijak poškozeno ani opotřebeno – jediným měřitelným faktorem byl nárůst 5ti nabíjecích cyklů baterie. Výrobce uvádí, že baterie je navržena pro minimálně 1000 cyklů při zachování kapacity nad 80 %, takže 5 cyklů představuje sotva 0,5 % celkové životnosti.

Obchodník mé odstoupení odmítl s tvrzením, že zboží by mělo být vyzkoušeno jen v rozsahu kamenné prodejny a nabídl mi dvě možnosti: buď okamžité záslání zpět nebo refundaci ve výši 85 % původní ceny, aniž by doložil výpočet snížení hodnoty. Po dotazu ohledně podložení snížení mi zamítl celé vrácení bez udání důvodů a okamžitě mi zaslal macbook zpět. Na mé návrhy o snížení refundace odpovídající stavu opotřebení obchodník nereagoval a trval na nepodloženém 15% snížení. Nyní nereaguje vůbec.


Produkt

MacBook Pro 13" 2020 M1 / 16GB / 512GB / Silver


Požadované řešení

Snížení refundace na zákládě realného a doložitelného opotřebení (5 cyklů= 0,5% = 109K ) nebo rozumného kompromisu. Navrhl jsem 3% snížení refundacem nedostalo se mi však žádné odpovědi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.4.2025 13:38, před 23 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Spotřebitel dle § 1833 občanského zákoníku odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Ponížení vrácené částky po odstoupení od smlouvy by bylo možné pouze v případě, že by spotřebitel nakládal se zbožím v rozporu s tímto ustanovením a zároveň by prodávající prokázal, že zboží při převzetí spotřebitelem nemělo vady, kvůli kterým vrácenou částku ponižuje. Ustanovení § 2161 odst. 5 občanského zákoníku totiž zakotvuje tzv. domněnku vadnosti, podle které platí, že uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Zároveň by prodávající při ponížení vrácené částky musel prokázat, že mu účtované náklady skutečně vznikly.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Mac Point s.r.o., Rybná 716/24, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.