Počet nahlášených stížností: | 174 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 5 |
Tři kamarádky jsem chtěly v létě vycestovat na Korfu, Moraitika, hotel Three Stars v termínu 21.7.- 28.7. nebo 21.7. - 4. 8.2025, zvažovaly jsme 7 nebo 14 dní. Shlédly jsme obě nabídky a v pátek 7.3. odpoledne, po sdělení, že na 14 denní jsou 3 poslední místa v letadle z Prahy, jsem uhradila registrační poplatek ve výši asi 11 000,- pro jistotu, že se s námi počítá, a že do pondělka, kdy definitivně potvrdíme, zda týden či dva, nebude tento hotel a místa v něm poskytnuta jinému zájemci.
V každém případě jsme věděly, že tak jako tak na zájezd pojedeme.
Stalo se to, že jedna z nás ale nemůže odletět na 14 dní, a další dvě ano. Ideální možnost, že bychom odletěly tři a jedna se po týdnu vrátila do Prahy, a my dvě pokračovaly v pobytu, není prý možná - již to je divné. Tak tedy poletíme jen dvě.
Velké překvapení: Čedok již účtuje storno poplatek ze zájezdu 10% ve výši 3 450,- Kč a dále doplatek 4 400,- Kč za třetí lůžko pro paní, která, jak víme, s námi nepoletí. Naprosto nepochopitelné - 4 měsíce před plánovanou cestou - ještě jsme ani nevyjely a již máme poplatky za NIC ve výši 8 000,- Kč?
Jednoduše jsme chtěly začít znova, dvoulůžkový pokoj pro dvě osoby na 14 dní...a těch 11 000 rezervačního poplatku v tom zohlednit. Čedok s námi bude mít zájezd tak jako tak.
Ale informace od prodejců (paní R. i jiný její další kolega) byly nekompromisní, prý ať si seženeme třetí osobu, že to bude pak jen za 500,-Kč.
Je nám z toho hořko.
Chceme jet na tento pobyt dvě bez nesmyslných storno poplatků.
|
Tweet |
Zákazník může před zahájením zájezdu odstoupit od smlouvy vždy.
Jestliže zákazník odstupuje od smlouvy týkající se zájezdu, může mu být vrácena částka pokrácena o odstupné (nevztahuje se na odstoupení dle § 2535 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Výše odstupného musí být však přiměřená. Přiměřenost odstupného se odvíjí od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu s ohledem na očekávané úspory nákladů a na příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Na žádost zákazníka pořadatel výši odstupného odůvodní.
Výše uvedené platí, pokud byla smlouva ohledně zájezdu již uzavřena. Pokud tomu tak nebylo, bude se situace řídit smlouvou (dohodou), kterou mezi sebou strany měly. Její podmínky však neznáme.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.