Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jedná se o Headset bylo mi oznámeno že z důvodu oxidace základní desky a dobíjecího konektoru mi byla zrušena záruka. S tím rozhodně nesouhlasím,protože výrobek byl užíván pouze k účelu,ke kterému je určen.Pokud mi nebude reklamace uznána,obrátím se na obchodní inspekci.
Žádám o uznání záruky a opravu,nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Nakupuje-li český spotřebitel prostřednictvím internetu u obchodníka z jiné země EU, v daném případě se jedná o slovenského podnikatele (InterStore Group s.r.o., se sídlem Račianska 62/D, 831 02 Bratislava, IČO: 36675130), který se zaměřuje na český trh, má vždy minimálně stejná spotřebitelská práva jako při nákupu u českého podnikatelského subjektu. V případě přeshraničních smluv uzavřených na dálku bude mít alespoň 14 denní lhůtu na odstoupení od smlouvy, tak jak mu to zaručuje český právní řád. Taktéž bude aplikována minimálně délka zákonné odpovědnosti prodávajícího za vady, tedy dva roky.
Na základe evropského nařízení, podle něhož zákonná práva, která spotřebiteli zaručuje jeho domovské právo, nemohou být zkrácena. Naopak pokud budou ve státě prodávajícího některá spotřebitelská práva ještě výhodnější než česká, může se jich spotřebitel domáhat.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme rovněž spotřebiteli pro případ trvajících problému s reklamací výrobku, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum, které působí při České obchodní inspekci, na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení věci a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem.
Spotřebitel může uplatňovat svá práva vyplývající ze záruky za jakost při převzetí po dobu dvou let, přičemž pokud je uplatní do 6 měsíců od převzetí věci, nemusí prokazovat, že vada byla na věci již v době předání. Naopak je případně na prodejci, aby prokázal, že vada na věci v době předání nebyla.
Při reklamaci v době od 7. do 24. měsíce musí naopak spotřebitel prokázat, že vada byla na věci již v okamžiku převzetí.
Podle české právní úpravy pak prodejce odpovídá i za vady, které se u zboží vyskytly po převzetí zboží během 24 měsíční lhůty.
Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje zákonná odpovědnost za vady, popřípadě záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce. Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.
Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. V daném případě by bylo vhodné celou situaci se soudním znalcem nejprve zkonzultovat a následně učinit další kroky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.