Společnost


Vinted, UAB

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81422Zboží prodané přes tlačítko, mnou odeslané, ztracené ve Vinted sortačním zařízení

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

21 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.03.2025, před 21 dny

Jana Gillarova

Znění stížnosti

Dobrý den,

prodávala jsem přes Vinted nové boty po dceři, které jí už byly malé, nicméně byly koupené dopředu, nedaly se už vrátit. Měla jsem je v inzerci za 1400 korun. Boty se prodaly přes tlačítko přímého prodeje někomu do Polska. Odeslání mělo Vinted přes Balíkovnu. Balík jsem hned ráno odnesla na poštu a poslala přes Balíkovnu. Tím, že balík šel do Polska a věc byla prodaná přímo přes Vínted a kód na balíkovnu jsem dostala od Vinted, pošta nedává pak potvrzení o odeslání mně, jako prodejci, ale Vinted jako kupujícímu, který má přednastaveno odeslání potvrzujícího emailu na jejich email. Tím pádem já jako prodávající jsem žádné potvrzení od balíkovny nedostala.

Po týdnu mi psala paní, že jí boty ještě nedošly, jestli jsem je poslala. Mrkla jsem se do trackovacího systému balíkovny, kde bylo napsáno, že balík byl úspěšně doručen do sortačního zařízení Vinted v Ostravě Mošnově.

V trasovacím systému Vinted mi to ukazovalo, že balík byl předán zahraničnímu partnerovi k dalšímu doručení v zahraničí. Ovšem tam už žádná další trasovací možnost nebyla.

Po dalších 2 týdnech paní balík stále nedošel. Já jsem kontaktovala Vinted Support, kde mi řekli, že máme dále čekat, že to může zabrat déle. Pa asi víc jak měsíci balík stále nedorazil. Kontaktovala jsem support vinted, kde mi řekli, že pokud se balík ztratil, že musí kupující jen potvrdit, že balík nedorazil a že budeme kompenozováni. S paní jsem se domluvila, ať to tedy označí za nedoručeno. V ten moment Vinted vrátil peníze paní. Ale mně nic.

Kontaktovala jsem opět support vinted a ti mi řekli, že jsem balík nikdy neposlala. A že tím to pro ně končí. Tedy že pokud jsem ho poslala, tak že jim mám dát od České pošty potvrzující email o odeslání balíku. To ale není možné, protože pošta poslala potvrzení na email přímo Vinted, kteří zadali odeslání a získali odesílací kód. Mám potvrzení od reklamace na české poště, že balík si Vinted převzalo v sortačním zaříení v Mošnově, niméně i při přeposlání tohoto potvrzujícího emailu od České pošty - Balíkovny, Vinted stále tvrdí, že pokud jim nepřeposlu email o potvrzení odeslání, že věří, že jsem balík nikdy neposlala, tím pádem nemám nárok na nic.

Dále se mnou odmítají komunikovat.

Je v této situaci možné to nějak řešit?

Mám potvrzení od pošty, že Vinted převzalo balík v Ostravě Mošnově. Ale Vinted tvrdí, že balík nemá a že já jsem ho nedostala.

Přisla jsme takto o 1400 korun, což už bylo o dost méně, než ty prodávané boty opravdu stály.

Co můžu dělat? Kam se obrátit?

Děkuji.


Produkt

Odeslaný balík prohlášený za neodeslaný


Požadované řešení

Náhrada škody ve výši inzerované ceny balíku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2025 16:24, před 10 dny

V minulosti byla provozovatelem platformy vinted.cz společnost Vinted s.r.o., která je nyní v likvidaci. V aktuálních obchodních podmínkách je uvedena společnost Vinted, UAB, se sídlem v Litvě. Obchodní podmínky sice odkazují na pobočky, nicméně s ohledem na to, že česká společnost vstoupila do likvidace, je vhodné se obracet na společnost Vinted, UAB. Z toho důvodu jsme na ni stížnost přeřadili.

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že pokud dojde ke sporu ohledně ztráty nebo poškození předmětu během přepravy, budou informace poskytnuté společností Vinted Go nebo dopravcem považovány za správné, pokud společnosti před dokončením Transakce neposkytne spotřebitel důkazy o opaku. Pokud byl předmět zabalen správně, ale došlo ke ztrátě nebo poškození zásilky při přepravě, obdrží prodávající od společnosti Vinted finanční náhradu za ztrátu nebo škodu, a tato částka může záviset na tom, který dopravce byl použit.

Výše zmíněné platí v případě tzv. předplacené přepravy. Pokud bude k odeslání předmětu zakoupeného na stránkách použit jiný způsob než předplacená přeprava, prodávající nese odpovědnost za ztracené nebo poškozené předměty a za nárokování finanční náhrady přímo od přepravce.

Jestliže jsou uvedené podmínky (u předplacené přepravy) splněny, má společnost povinnost náhradu dle obchodních podmínek poskytnout.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Litvě), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.