Počet nahlášených stížností: | 225 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
Koupila jsem si v kamenné prodejně CCC obuv. Ty jsem reklamovala zasláním na jejich reklamační adresu na webu. Prodejnu ve které jsem boty kupovala mám si 80km daleko (nejbližší prodejnu asi 40km) proto jsem zasílala. O jejím přijetí mě nikdo neinformoval a ani následném vyřízení. Když uplynulo 30 dní a já je chtěla kontaktovat co je s mojí reklamací zjistila jsem,že mi přišli peníze (tedy byla uznaná). Chtěla jsem po nich proplatit poštovné,ale tvrdí mi: Co bylo koupené v prodejně tam musí být i reklamováno. Prý jsem to vůbec neměla posílat. Chtěli po mě č. Reklamace, který mi nedali a když jsem ho konečně sehnala nic se neděje. Doklad od dopravce jsem jim zaslala, ale stále mi tvrdí, že to byla chyba a nemělo to být takto řešeno. Podle mě mám využít úspornější variantu řešení reklamace což bylo odeslání, protože bych projela víc než za co jsem to poslala. Několikrát jsem je od 12.2. urgovala, ale stále nic. Prosím o zaplacení touto cestou. Jinak budu nucena i horší variantou a to už se jim prodraží.
Číslo reklamace je ***
Proplacení poštovného který stále nemám
|
Tweet |
Pokud spotřebitel zboží reklamoval, mohl by požadovat uhrazení poštovného, neboť platí, že reklamace je bezplatná.
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.