Počet nahlášených stížností: | 82 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobry den,
pred rokem jsem od CEZu poridil FVE (s virtualni baterii) s ocekavanym vykonem 8 MW rocne. Vyrobila 2 MW. Reklamuji u CEZu, zamitnuto. Reklamuji podruhe.
Pred rokem jsem mel tarif fix na 3 roky, zalohy 2000 Kc/mesic. S FVE jsem ocekaval polovinu, tarif jsem 6 mesicu pred koncem vypovedel, kdyz mela vyrabet FVE, ale ejhle, zaloho se zvysila na 4000 Kc, misto, aby se snizila na 1000.
FVE od CEZu instalovala firma Tenaur, jejich technici na FVE nenasli chybu ani v SW, ani na strese fyzicky.
Pozadal jsem jeste CEZ o kontrolu meridel.
Investice do FVE 300 tis. - dotace
Spotreba domu 12 MW, z toho 8 MW mela dodat FVE, ale dodala 2 MW, takze platim drahy tarif za energii, kterou jsem si sam nevyrobil 10 MW, ale byla mi slibena - mel bych zaplatit za 4 MW.
Rad vysvetlim.,
dekuji a preji hezky den,
Martin Nosek
***
Elektrina pro solary, Elektrina fix na 3 roky
Nesouhlasim s vyuctovanim.
1/ Pozaduji vraceni preplatku unor 2024 - unor 2025, ale pocitaneho jako spotreba - nasmlouvana vyroba.
2/ Pokud FVE nevyrabi, jak bylo slibeno, zadam vraceni penez, demontaz FVE a uhrazeni skod s tim spojenych.
|
Tweet |
FVE:
Pokud zboží/dílo neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží/díla v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyúčtování:
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním, může jej reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://eru.gov.cz/mate-problem-s-dodavatelem-nebo-zprostredkovatelem. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://eru.gov.cz/kontakty.