Společnost


AQUA Consilium s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8145Podvodné jednání AQUA CONSILIUM

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2015, před 9 lety

Miloslav Šiška

Znění stížnosti

Předražený filtr na úpravu vody z vodovodního řádu (normální cena na trhu cca 5 000,- Kč. Od firmy AQUA Consilium za 19 990,- Kč). Firma provádí na místě rozbory vody a vždy vyjde po nalití jejich roztoku do vody k vysrážení všech minerálních látek rozpuštěných ve vodě s poznámkou, že je voda zdraví nebezpečná. Neexistuje žádný certifikát, který deklaruje kvalitu a pravdivost rozboru. Při odeslání doporučeného dopisu, který obsahoval odstoupení od kupní smlouvy na adresu firmy, byl dopis poštou vrácen jako nedoručitelný. Na udané adrese existuje asi 120 firem !! Neodpovídá na telefony. Také na elektronickou poštu není odpověd. Manželka podala trestní oznámení na firmu na policii, ale dle policie je kupní smlouva je tak napsána, že nejde odstoupit. také podala stížnost na ČOI. Bylo sděleno, že bude problém s odstoupením od smlouvy a také bylo od ČOI sděleno, že s touto firmou už probíhá šetření na základě jiného podání.
Dle mne jde o klamání zákazníků, neúměrnou cenu, podvodný rozbor vody, lživé údaje. Firma tvrdí, že jde o výrobek USA, ale na filtrech uvedeno, že filtry jsou vyrobeny na Taiwanu. Chybí základní technický popis výrobku (výkon, schéma zapojení, atd.)
Tuším, že vrácení filtru nebude možné a ani peníze nikdy nedostanem zpět (filtr je stále v originálním balení a nezapojen!)
JDE NÁM UŽ O JEDNU VĚC: ABY FIRMA JIŽ NEMOHLA PODVÁDĚT DALŠÍ PŘÍPADNÉ ZÁKAZNÍKY
Místo a datum nákupu: Mírová 987/II, 342 01 Sušice 1. června 2015


Produkt

Aqua Pro , série T 20265


Požadované řešení

Vrátit peníze za vrácení nezapojeného zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2015 09:38, před 9 lety

Spotřebitel má možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží, pokud byla smlouva sjednána mimo obchodní prostory nebo distančním způsobem (telefonicky, přes internet). Odstoupil-li spotřebitel v této lhůtě, musí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, vrátit všechny finanční prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem. Pokud tak neučiní, ocitá se podnikatel v prodlení a spotřebitel se může kromě dlužné částky domáhat také zákonného úroku z prodlení stanoveného nařízením vlády č. 351/2013 Sb.

Prodávající má povinnost sdělit spotřebiteli podmínky, lhůty a postupy pro uplatnění tohoto práva, jakož i formulář pro odstoupení od smlouvy. Lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu se prodlužuje o jeden rok, pokud prodávající nesplnil vůči spotřebiteli tuto povinnost (například spotřebitele neinformoval o tom, kde může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy).

Zmaří-li vědomě druhá strana dojití zásilky s odstoupením od smlouvy, platí, že řádně došlo. Pokud bylo odstoupení od smlouvy odesláno během lhůty pro využití tohoto práva (stačí tedy v poslední den lhůty zásilku odeslat), považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou. Je tedy vhodné uchovat si dokumenty, které prokazují, že právo na odstoupení od smlouvy bylo řádně uplatněno (dodejka, kopie odstoupení, atd.).

Prodávající je také povinen jasně a srozumitelně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné. V případě nedodržení této povinnosti mu hrozí pokuta za správní delikt až do výše 1 000 000,- Kč. Prodávajícímu může být uložena také pokuta ve výši až 5 000 000,- Kč, pokud při prodeji výrobku uvádí nepravdivý údaj. V takovém případě by se totiž jednalo o klamavou obchodní praktiku. Dozor nad dodržováním povinností uložených na základě zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Měl-li spotřebitel podezření, že se společnost dopustila správního deliktu v oblasti ochrany spotřebitele, je správné, že o tom informoval Českou obchodní inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2016 15:05, před 9 lety

Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:

"Vážení,

sděluji, že jsem dnes obdržel peníze za filtr, který nepoužitý zasílám zpět na firmu AQUA. Tímto považuji mojí stížnost na firmu AQUA Consilium za vyřešenou.

Děkuji za pochopení, s pozdravem Miloslav Šiška"

Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme, neboť ve sporu bylo dosaženo požadovaného řešení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.