Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
reklamoval jsem vypouštěčku oleje , je zaslaná k prodejci od 12/2024 a žádná zpětná vazba, viz níže přepis komunikace
Vypouštěčka oleje s elektrickým čerpadlem, 64l, Redats D-320
3 999 Kč
Co je s produktem špatně?
Dobrý den, nefunguje elek. čerpadlo, olej neodsává.
Jak máme problém vyřešit?
vrácení peněz.....
Dobrý den, žádám Vás o okamžité vrácení peněz nebo zaslání nového zboží, čekám 19.3.2025, po té budu nucen se obrátit ČOI, Novák
www.dum-dilna.cz
před měsícem
Dobrý den,
Reklamace je u výrobce. Příští týden bychom ji mělo odesílat zpět k Vám.
Libor Novák ,
před 2 měsíci
Dobrý den, prosím o informaci ohledně reklamace, děkuji Novák
Libor Novák ,
před 4 měsíci
Dobrý den, produkt Vám dovezeme osobně na Vámi uvedenou adresu, děkuji Novák
www.dum-dilna.cz
před 4 měsíci
Dobrý den,
Děkujeme za založení případu.
Poprosím Vás jen o postup viz. Níže – zboží je potřeba zaslat na adresu Michníkova 110/2, Havířov, 736 01, ideálně do balíčku vložte kopii faktury (případně číslo tohoto reklamačního případu).
Následně nám zde do odpovědi přiložte číslo zásilky, pod kterým byl balíček expedován na uvedenou adresu a po přijetí reklamace Vás budeme dále informovat.
Za tým www.dum-dilna.cz
Filip, oddělení reklamace a vrácení zboží
Vypouštěčka oleje s elektrickým čerpadlem, 64l, Redats D-320
vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Zároveň platí, že v případě reklamace uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci, se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis je možné zaslat na adresu sídla společnosti JMM COMMERCE s.r.o., Životická 1121/1, Prostřední Suchá, 735 64 Havířov. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovávat.
Další kontakty na společnost JMM COMMERCE s.r.o.:
- e-mail: dumdilna@gmail.com,
- tel.: +420 739 219 593.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.