Společnost


Vinted, UAB

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81482Neuznaná reklamace - nevrácení peněz

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

16 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.04.2025, před 17 dny

Jana Brožová

Znění stížnosti

Na Vinted nakupuji už mnoho let, mám 260 kladných hodnocení, 0 špatných. Myslela jsem, že nakupování na Vinted je bezpečné, už jen kvůli poplatku na ochranu kupujících. Bohužel se mi právě stalo něco neuvěřitelného. Objednala jsem si značkové brýle Miu Miu za 1955 Kč (vč. poplatku za ochranu kupujících), jejichž stav byl označen jako "Velmi dobrý". V popisu konkrétně stálo "dámské brýle v perfektním stavu bez vad". Dorazily bohužel zabalené do měkké plastové krabičky od plaveckých brýlí (posílám v příloze), zaprášené, poškrábané. Vše jsem nafotila a odmítla jsem je přijmout. Prodejce mi nabídl nepatrnou slevu, kterou jsem odmítla a brýle poslala zpátky. Následně prodejce začal tvrdit, že mu brýle ode mne přišly poškozené. Začala to řešit podpora Vinted, poslala jsem jim nafocené brýle i způsob, jak špatně byly zabalené. Bohužel podpora Vinted rozhodla, že brýle kupujícímu přišly poškozené, protože jsem je já špatně zabalila a tím pádem mu posílají mé peníze. Podotýkám, že jsem brýle odeslala naprosto stejně zabalené, jak jsem je obdržela. Takže jsem trochu v šoku. Prodejce pošle poškrabané, špatně zabalené brýle, já je vrátím, ale peníze i brýle má prodejce. Je to podvod a já bych se ráda dobrala pomoci a svých peněz. Ochrana kupujících na Vinted je tedy spíše ochranou podvodníků. Kontakovala jsem i prodejce, ale ten nereaguje. Kontaktovala jsme znovu Vinted, myslela jsem, že došlo k omylu a špatně to pochopili, ale prý to je v souladu s jejich procesy a je to takto v pořádku.


Produkt

Sluneční brýle Miu Miu SMU 08N 58 19 4BW-121 140 2N


Požadované řešení

Chci dostat zpět své peníze, které Vinted neoprávněně uvolnil prodejci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2025 09:45, před 11 dny

V minulosti byla provozovatelem platformy vinted.cz společnost Vinted s.r.o., která je nyní v likvidaci. V aktuálních obchodních podmínkách je uvedena společnost Vinted, UAB, se sídlem v Litvě. Obchodní podmínky sice odkazují na pobočky, nicméně s ohledem na to, že česká společnost vstoupila do likvidace, je vhodné se obracet na společnost Vinted, UAB. Z toho důvodu jsme na ni stížnost přeřadili.

Dle obchodních podmínek společnosti platí, že kupující může požádat o vrácení peněz za předmět, pokud výrazně neodpovídá popisu, což znamená, že mezi přijatým předmětem a jeho popisem nebo fotografií v katalogu je významný rozdíl, jako je jiná velikost, barva nebo závažné poškození.

Pokud jsou s předmětem nějaké problémy, musí kupující problém nahlásit kliknutím na tlačítko „Mám problém“ na obrazovce soukromé zprávy do 2 kalendářních dnů od oznámení, že předmět byl doručen (lhůta pro podání žádosti o vrácení peněz). Tím bude transakce pozastavena a všechny peníze za ni budou i nadále uloženy v úschově, dokud se problém nevyřeší. Pokud během lhůty pro podání žádosti o vrácení peněz problém nahlášen nebude, transakce bude automaticky označena jako dokončená.

Společnost dále ve svých podmínkách doporučuje kupujícímu, aby se nejprve poradil s prodávajícím a vysvětlil mu, s jakým problémem se potýká, aby se s ním mohl dohodnout na řešení, se kterým budou oba spokojeni. Pokud se však nepodaří najít řešení, může být problém předán společnosti Vinted. Pokud v rámci lhůty pro podání žádosti o vrácení peněz reklamuje kupující předmět jako výrazně neodpovídající popisu, bude na to prodávající upozorněn. Prodávající může:
- nepožadovat, aby mu kupující předmět vrátil, a vrátit kupujícímu peníze, nebo
- požadovat, aby mu kupující předmět vrátil do 5 pracovních dnů, pokud chce kupující vrátit peníze.

Pokud se nepodaří vyřešit spor, který kupující vznesl prostřednictvím formuláře pro řešení sporů, nebo pokud není kupující spokojen s výsledkem, může se pokusit najít řešení prostřednictvím online centra pro řešení sporů Evropské komise nebo se obrátit na vnitrostátní spotřebitelské orgány pro alternativní řešení sporů.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Litvě), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.