Počet nahlášených stížností: | 1399 |
Z toho za letošní rok: | 41 |
Stále v řešení: | 42 |
Přeji krásný den,
8.9.2022 jsme koupili přes alza.cz kuchyňský robot SENCOR STM 3787CH.
Vzhledem k tomu, že došlo k vadě, nejde vysunout metla, chtěli jsme někde najít servis a nechat si robot opravit.
Jsme z Ostravy. Na Internetu jsme si našli servis v Ostravě, ale tam nám bylo sděleno, že servis na tento kuchyňský
robot je pouze v Brně a v Praze.
Jaká je vlastně záruka? Je to 6 let, jak uvádí SENCOR?
To opravdu prodáváte výrobky, které nelze nikde reklamovat natož opravit?
Zbývá mi jediné, když chci robot používat - koupit nový.
Sdělení, kde si mohu najít v Ostravě a okolí servis na výše uvedení výrobek.
|
Tweet |
Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží projevila na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí. Spotřebitel bude muset vždy prokázat, že věc byla vadná již během prvních 2 let od převzetí.
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu dvou let, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
V tomto případě tedy záleží, co bylo mezi stranami ohledně prodloužené záruky ujednáno.
U reklamace dle zákona však platí, že dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lze vytknout vadu prodávajícímu, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Lauková, děkuji za Vaši zprávu. U Vámi zakoupeného produktu "Kuchyňský robot SENCOR STM 3787CH" Vám v tuto chvíli již u naší společnosti uplynula záruční lhůta 24 měsíců. Pokud tedy registrace prodloužené záruky proběhla v pořádku, mohu Vám pouze doporučit obrátit se na společnost SENCOR dle informací, které naleznete zde https://www.sencor.cz/zakaznicka-podpora. Je mi líto, ovšem v tuto chvíli je již za další řešení zodpovědná tato třetí strana. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.