Počet nahlášených stížností: | 51 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 3 |
dostala jsem tento e-mail:
Dobrý den.
Na základě pokynu Mgr. et Mgr. A.V., advokáta ***, který nás pověřil odesláním, Vám přílohou zasílám důležité informace od výše uvedeného advokáta.
V případě jakýchkoliv dotazů nám zavolejte na níže uvedené telefonní číslo.
S pozdravem,
H.K.
Inkasní poradce
- prý dlužné pojistné u Generali, k pojistné smlouvě, která byla zrušena
- nátlak, podvodné jednání, zastrašování
- pojmenováno jako "zahájení inkasa"
vzhledem k množství stížností je na místě hromadné trestní oznámení,
stejně tak sankcionovat pojišťovny/subjekty, které této "společnosti" předávají údaje klientů
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebitel je před zaplacením jakékoliv částky oprávněn vědět, na jakém základě tuto částku společnosti poskytuje a s kým vlastně jedná.
Spotřebiteli doporučujeme kontaktovat společnost Generali Česká pojišťovna a.s., která by mohla být případným postupitelem pohledávky, a informovat se o tom, jak v celé věci společnost postupovala a zda dluh skutečně postoupila společnosti M.B.A. Finance s.r.o. Tímto jednáním nedochází k uznání dluhu.
Vhodný způsob informování spotřebitele by bylo například poštou.
O případné neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Mimo jiné zdůrazňujeme, že inkasní agentura (tj. společnost, které byla pohledávka postoupena - v tomto případě M.B.A. Finance s.r.o.) není exekutor, nemá žádná zvláštní oprávnění a jde jen o podnikatele, který se živí vymáháním pohledávek. Nemůže tedy vstoupit do obydlí či obstavovat účty spotřebitele. Poplatek za vymáhání skrze inkasní agenturu je pak podle judikatury neoprávněný (dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.