Společnost


Aliexpress

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81509Produkt neodpovídá popisu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.04.2025, před 10 dny

Vyacheslav Bondarenko

Znění stížnosti

Dobré odpoledne, místo telefonu mi byl zaslán kryt, není možné kontaktovat prodejce a přejít na stránku obchodu, při otevření stránky se mi zobrazuje chyba 404, při komunikaci s AliExpress píšou pouze odhlášky, nikdo se nechystá nic řešit, nemám už nervy na komunikaci, prosím o pomoc. Můj požadavek na AliExpress


Produkt

2025 New S26 Ultra Smartp...


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2025 13:47, před 7 dny

Prostřednictvím portálu Aliexpress může spotřebitel uzavírat smlouvy s velkým množstvím prodejců. Ze zaslané stížnosti není zřejmé, s jakým konkrétním prodejcem spotřebitel smlouvu uzavřel. Ačkoliv to není z uvedené stížnosti zcela zřejmé, předpokládáme že prodávajícím je společnost sídlící v Asii. V tomto případě může vzniknout problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou.

Pokud zboží neodpovídá objednávce (je vadné), může spotřebitel uplatnit reklamaci. V případě uznání reklamace obecně je možné po prodávajícím požadovat proplacení účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tj. poštovné) dle § 1924 občanského zákoníku. Více informací o možnosti podat reklamaci nalezne spotřebitel zde: https://aliexpress.plnapenezenka.cz/reklamace-a-otevreni-sporu/.

Obecně také platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V takovém případě však poštovné směrem k prodávajícímu hradí spotřebitel.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.