Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1399
Z toho za letošní rok:41
Stále v řešení:42
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 314 stížnostech.

#81525Při odstoupení od kupní smlouvy vráceno méně peněz.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.04.2025, před 8 dny

Jindřich Plíšek

Znění stížnosti

Dobrý den,

podávám stížnost, jelikož mi Alza přestala odpovídat na mé zprávy, kdy jsem se snažil několikrát vysvětlit, že mi bylo vráceno méně peněz a to i po spojení s telefonní zákaznickou linkou. Dne 19.1.2025 jsem si vyzvedl objednávku, IPhone 16 pro na třetinku, v tu chvíli bylo zaplaceno + - 10 000 Kč. Telefon jsem začal používat během února, ale bohužel mi nevyhovoval, tak jsem se rozhodl, že ho vrátím a koupím jiný model. Následně na můj dotaz ohledně průběhu vrácení zboží zakoupeného na třetinku mi bylo velmi srozumitelně odpovězeno (viz příloha), že při 1. měsíci používání zaplatím 12% z celkové částky za "pronájem" telefonu (29 990Kč), při 2.měsíci 23% a při 3.měsíci 33%. Všechny tyto částky se odečítají z mnou zaplacených 10 000 Kč a pří vrácení zboží mi měla být vrácena částka 10 000 Kč mínus 23% z 29 990 = cca 3 200 Kč (+ cena dopravy, kterou zde nezahrnuji). Bohužel mi bylo po vrácení zboží na pobočce v Mladé Boleslavi dne 17.3.2025 vráceno pouze 149 Kč místo 3 200Kč. Na pobočce v Mladé Boleslavi mi pracovnice Alzy potvrdila, že je telefon naprosto v pořádku a následně se spojila přes telefon s ostatními pracovníky Alzy, jelikož bylo vidět, že se s tímto typem vrácení zboží často nesetkávají, řešili to celkem dlouho, navíc mi bylo sděleno, že bude odečteno pouze 12% z 29 900 Kč, což jsem věděl, že nedává smysl a má mi být odečteno 23% jelikož jsem telefon vrátil 17.3.2025, kdy běžel už 2.měsíc "pronájmu". Domnívám se, že nastala chyba u nějakého pracovníka Alzy, který si mylně myslel, že už běží 3. měsíc "pronájmu" , k čemuž nedošlo a kvůli tomu mi bylo vráceno méně peněz. Rád bych na závěr dodal, že při proběhlé konverzaci se specialisty zákaznického servisu mi na každou jednu odpověď bylo zpátky odpovězeno jiným člověkem, tudíž jsem cítil, že nikdo nechápe celou situaci, na kterou jsem se snažil upozornit. To mi bylo také potvrzeno tím, že mi byly poslány nesmyslné dobropisy a faktury se špatnými částkami, místo řádného přečtení mého vysvětlení nastalého problému, jelikož to specialisté zákaznického servisu nepochopili.

Na Alze nakupuji velmi často, a i po tomto incidentu jsem si ponechal další telefon zakoupený u této firmy, proto bych ocenil, kdyby se ignorování změnilo ve snahu problém co nejrychleji vyřešit.

Děkuji,

Jindřich Plíšek


Požadované řešení

Vrácení správné částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2025 15:36, před 6 dny

Dle podmínek služby Třetinka platí, že pokud spotřebitel při nákupu zvolí možnost „Zaplať pouze Třetinku“, vznikne mu povinnost uhradit zálohu ve výši 1/3 kupní ceny produktu svou platební kartou, čímž dojde k rezervaci produktu. Okamžikem uhrazení zálohy nedochází k uzavření kupní smlouvy, nýbrž pouze k rezervaci produktu.

Dále platí, že je zpravidla možné dohodnout se na vrácení produktu za podmínky, že spotřebitel společnosti uhradí náklady za užívání produktu (pronájem produktu), a to za každý započatý měsíc užívání produktu:
- za první měsíc užívání činí náklady 12 % kupní ceny produktu,
- za první a druhý měsíc užívání činí náklady 23 % kupní ceny produktu,
- za první, druhý a třetí měsíc užívání činí náklady 33 % kupní ceny produktu.

Již uhrazenou část kupní ceny produktu společnost po započtení nákladů za užívání produktu spotřebiteli vrátí. Započatý měsíc užívání se počítá ode dne převzetí produktu. Pokud produkt vrátí spotřebitel poškozený, může po něm společnost požadovat také paušální kompenzační poplatek podle čl. III podmínek.

Pokud tedy spotřebitel vrátil zboží ve druhém měsíci po převzetí, mělo by dojít k zaplacení pouze 23 % kupní ceny produktu, zbylé finanční prostředky by měly být spotřebiteli navráceny.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.