Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s reklamací týkající se objednávky, kterou jsem podal dne 28. června 2024. Po vyzvednutí objednávky (vyvolávací číslo ***) jsem doma zjistil, že v ní chyběly všechny hranolky, které měly být součástí několika jídel. Po příchodu domů jsem zjistil, že chybí:
2 porce středních hranolků
1 porce Supreme fries.
Cena celé objednávky byla 1445 Kč, z toho cena hranolků byla následující:
2 porce středních hranolků: 2 x 49 Kč = 98 Kč
1 porce Supreme fries: 1 x 69 Kč = 69 Kč
Celková částka za chybějící hranolky tedy činí 167 Kč.
Tuto situaci jsem začal řešit ihned a od opakovaně jsem vás kontaktoval. Konkrétně jsem Vám zaslal e-maily dne 28.06.2024, 9.07.2024, 23.07.2024, 13.08.2024, 24.08.2024, 29.08.2024, 4.09.2024, 10.09.2024, 13.11.2024, 20.12.2024 a 29.01.2025. Každý e-mail byl urgencí ohledně této reklamace. Ačkoliv jsem Vám poskytl všechny požadované dokumenty, včetně potvrzení platby, stále jsem neobdržel žádnou odpověď. Od vás přišel email jen 12.6.2024 kdy jste žádali doklad z banky který jsem obratem zaslal ten samý den od té doby bez vaší reakce.
Po téměř 9 měsících bez jakékoliv reakce považuji za absurdní, že i přes moje opakované snahy o kontakt a zaslané dokumenty stále nemám žádné vyjádření ani řešení z Vaší strany. Vzhledem k tomu, že na tuto situaci nereagujete, obracím se nyní na společnost VašeStížnosti.cz, která spadá pod dTest, abych tuto záležitost pomohl vyřešit.
Rychlé občerstvení – objednávka z restaurace Popeyes
Očekávám zpětnou vazbu k reklamaci a vyřešení situace – ať už formou omluvy a zpětného kontaktu, nebo vysvětlení, proč nebyla reklamace vyřízena. Primárně mi ale jde o to, aby se firma začala k podobným případům stavět zodpovědně a nezůstávala zcela bez reakce i poté, co od zákazníka získá všechny potřebné dokumenty. Považuji za důležité, aby se i ostatní zákazníci dozvěděli, jak Popeyes řeší (nebo spíš neřeší) reklamace.
|
Tweet |
Jestliže je dodané zboží nekompletní, je třeba jej reklamovat u prodávajícího. Spotřebitel by v tomto případě měl nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, má nárok na odstoupení od smlouvy. K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (například výpisem z účtu atd.).
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Na společnost je možné se obracet např. prostřednictvím e-mailové adresy contact-popeyes@rc-cee.com.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.