Společnost


Traktory Kolín s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81537Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

6 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.04.2025, před 7 dny

Vlastimil Biberle

Znění stížnosti

Dobrý den
Dne 15.9.2023 jsem si pořídil na svůj stroj Digger D600 H stupátko. Stupátko jsem si pořídil dle informace na webu společnosti Traktory Kolín s.r.o. přesně na tento typ.Bohužel jsem se vzhledem ke svému zdravotnímu stavu dostal k jeho montáži teprve minulý týden, načež jsem ale zjistil, že na můj stroj nepasuje. S firmou jsem se spojil a ta uznala, že stupátko na mou verzi nepasuje (prý mám starší verzi, Digera jsem si pořizoval před cca třemi lety). Dohodli jsme se, že jim tedy stupátko zašlu zpět a oni mi vrátí finanční prostředky. Stupátko jsem tedy odeslal a nyní se z emailu dozvídám, že mi reklamaci neuznávají a posílají jej zpět. Cítím se firmou poškozen, protože jsem si podle informace na jejich webu objednal zcela správně, o žádných verzí nebyla nikde žádná zmínka. Nejedná se o rychle zkazitelné zboží a tak jsem prostě počítal s tím, že s montáží nemůže být žádných problémů, což se ukázalo jako omyl. Prosím tedy o radu, jak mám dále postupovat.

Děkuji za informaci

S pozdravem
Vlastimil Biberle
***


Produkt

stupátko na pásový přepravní stroj Digger D600 H


Požadované řešení

Nejlépe dodat stupátko, které bude na můj stroj pasovat, tedy vyměnit jej za správnou verzi. Pokud to není z nějakého důvodu možné, vrátit prostředky zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2025 13:38, před 4 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Zároveň platí, že v souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže se tedy společnost zavázala k tomu, že spotřebiteli vrátí finanční prostředky, je povinna svůj závazek dodržet. V tomto případě společnost zavázal její zaměstnanec, který podle § 166 občanského zákoníku společnost zastupuje v rozsahu obvyklém vzhledem k zařazení nebo funkci.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.4.2025 15:10, před 21 hodinami

Dobrý den,
zákazník vrací zboží po 19ti (!!) měsících od data nákupu.
-když nám zákazník telefonoval, že chce vrátit stupátko, neuvedl, že ho kupoval před více než rokem a půl.

V případě, že zákazník vrátí objednané zboží v přiměřené lhůtě, celkem obvykle by mu byla částka za za zboží vrácena.
Objektivně - Zákazník na vrácení nárok nemá.
Subjektivně - pokoušet se vracet zboží po 19-ti měsících nám přijde minimálně zvláštní, v případě, že stupátko nepasovalo, měl ho zákazník vrátit neprodleně, dost často máme pochopení pro situace ( např. zdravotní stav) a zákazníkovi vyhovíme i během 2měsíců.
Jelikož zákazník do objednávky neuvedl informaci o výrobním čísle stroje, neměli jsme možnost kompatibilitu ověřit.

Doporučení: ať zákazník zavolá přímo mě (vedoucímu) na tel 321 320 061 a pokusíme se najít vhodné řešení.





Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.