Společnost


HOME-PARADE.EU s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81544Eshop nechce vrátit peníze za nedodané zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.04.2025, před 4 dny

Jana Štosková

Znění stížnosti

Dobrý den,

ráda bych nějak řešila situaci s eshopem topprosteradla.cz. Dne 8.1.2025 jsem u nich objednala povlečení v hodnotě 5077,- objednávku jsem dala zaplatit převodem hned ten den. Od té doby nic, eshop reagoval na mé maily, že se omlouvá se zpožděním, že nemají látku a objednávka bude příští týden a příští týden až jsem 11.3.2025 stornovala objednávku. Ještě 11.3. mi obchod napsal, že stornovali objednávku, kterou předali k proplacení. Stejný den mi přišel dobropis (který přikládám v příloze). Peníze od té doby nepřišly a eshop už nereaguje na maily, že platba, která byla splatná 25.3.2025 nedorazila. Poslala jsem jim oficiální výzvu k uhrazení dlužné částky přes datovou schránku ale stále nikdo nereaguje. Jejich čísla účtu na webu už jsou úplně jiná než na dobropisu a i tam píší, že je jiný provozovatel, ale telefony nikdo nezvedá a na maily už nikdo nereaguje. Až poté co mi nechtějí vrátit peníze jsem googlila recenze, kde jsem četla, že s tím má problém každý druhý zákazník. Prosím o pomoc co s tím, jestli na ně mám podat trestní oznámení.

Děkuji

Štosková


Produkt

žádný produkt nedorazil


Požadované řešení

Vrácení peněz na účet za nedodané zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2025 13:34, před 2 dny

Na stránkách e-shopu je uvedeno, že došlo ke změně provozovatele. Tím je nyní společnost HOME-PARADE.EU s.r.o. Rovněž je uvedeno, že veškeré závazky přecházejí z původní společnosti EXPERY spol. s r.o. na tuto novou společnost. Stížnost budeme proto řešit se společností HOME-PARADE.EU s.r.o.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Z popisu stížnosti vyplývá, že došlo k odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitele. Ten má tak nyní nárok na vrácení zaplacené částky.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla: HOME-PARADE.EU s.r.o., Pitterova 2855/7, 13000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Pokud se spotřebitel domnívá, že došlo k trestnému činu, může se obrátit na orgány činné v trestním řízení (např. Policii ČR).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.