Společnost


Top Zámečník 24 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81552Neodborný servis, zničené dveře. Velmi nevhodné chování, nesmyslné navyšování cen.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.04.2025, před 3 dny

Kateřina Kuchtová

Znění stížnosti

Dobrý den, v úterý 21.1.2025 před 8 hodinou ranní jsem na telefonním čísle 228 222 136 objednala výjezd servisního technika kvůli otevření zabouchnutých dveří na adrese ***.
Domluvená částka předem měla dosahovat maximálně 1500,- Dveře se technikovi podařilo otevřít, nicméně došlo ke zničení FAB z důvodu odvrtání. Nakonec se částka za otevření vyšplhala přes 4500,- a nic z tohoto navyšování neodpovídalo ceníkovým sazbám. Částku jsme, nicméně, zaplatili. Po koupi nové FAB, jsme zjistili, že nejde zamykat a museli jsme volat dalšího technika k odstranění závady. Ten bohužel zjistil, že neodborným zásahem došlo k poškození i celé zámkové lišty (viz. foto). Vznikly nám tudíž další náklady ve výši 5172,- Kč, které jsme požadovali po Top Zámečník 24, s.r.o. zpět. Byli jsme ale naprosto neprofesionálním způsobem odmítnuti. Vše nahlášeno na ČOI a zvažuji trestní oznámení proti tak nekalému chování.


Požadované řešení

Vrácení prostředků vynaložených na nový náhradní díl, jež musel být kvůli neodbornému zásahu vyměněn.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2025 14:07, před 2 dny

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

Více informací k této problematice se spotřebitelé dočtou v našem článku na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.

Podle § 2944 občanského zákoníku pak platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Škoda se přitom nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

V § 2952 OZ je přitom uvedeno, že se platí skutečná škoda. Dle komentáře k tomuto ustanovení se skutečnou škodou "rozumí újma vyjádřitelná penězi spočívající ve zmenšení majetkového stavu poškozeného oproti stavu, jaký tu byl před poškozením, a reprezentující majetkové hodnoty, které by bylo nutno vynaložit, aby došlo k uvedení věci do předešlého stavu, popř. k vyvážení důsledků plynoucích z toho, že k uvedení v předešlý stav nedošlo, např. v podobě nákladů na obstarání stejné nebo obdobné věci a v případě, že se taková věc (např. poškozená součástka) již neprodává, ve výši ceny, za kterou lze věc vyrobit."

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.