Společnost


Pr3viz d.o.o.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:14
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81556Nevrácení peněz za obratem vrácené nesedící boty

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.04.2025, před 3 dny

Simona Šitnerová

Znění stížnosti

Dne 11.3.2024 jsem si z eshopu Barefootstyl patřící pod Movo objednala 2 páry barefootových bot celkem za 2434 Kč. Platila jsem kartou online. Boty dorazily rychle, ale ani jedny mi neseděly. Obratem jsem je tedy nenošené nepoškozené zabalila a zaslala Českou poštou spolu se slovním popisem důvodu vrácení bot na adresu uvedenou na webových stránkách prodejce. Přestože zásilka *** byla dne 19.3.2024 prokazatelně doručena, dosud mi peníze za boty nebyly vráceny. Urgovala jsem eshop opakovaně skrze emaily (celkem už třikrát) na adrese info@barefootstyl.cz. Jako odpověď mi přišly jen automatické odpovědi a pak odpověď, že pokud jsem zboží odeslala bez fotografií položek, možná již můj požadavek odmítli a že bez vyplněného formuláře bohužel nemohou mojí žádost zpracovat. Uvedený formulář však nešel v době řešení vrácení zboží otevřít, proto jsem boty poslala bez jeho vyplnění. Proč bych měla boty, které si ihned po převzetí mohli zkontrolovat, předem fotit, absolutně nechápu. Už je to měsíc a já stále nemám své peníze zpět, přestože zboží, za nějž jsem zaplatila nemalou částku, už je dávno zpět někde v jejich skladu!


Produkt

Barefootové boty 2 páry (kotníčkové a nízké)


Požadované řešení

Požaduji oprávněně vrácení peněz za mnou obratem vrácené zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2025 16:16, před 2 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.

Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží.

Směrnice č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů, nadto stanoví, že spotřebitel před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy informuje obchodníka o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy. K tomuto účelu může spotřebitel buď:
a) použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy nebo
b) učinit jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy.

Spotřebitel tedy není povinen vyplnit formulář prodejce, musí mu však dát jasně najevo, že od smlouvy odstupuje.

Problematiku navrácení peněžních prostředků při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy řeší § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podnikatel vrací spotřebiteli bez zbytečného odkladu peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání. Dle § 1832 odst. 2 občanského zákoníku však platí, že pokud spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši, která odpovídá nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Dopis bude zaslán na adresu: Pr3viz d.o.o., Proletarska 4, 1000 Ljubljana, Slovenia. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.