Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1261
Z toho za letošní rok:14
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 345 stížnostech.

#81575Negativní změna smlouvy ze strany operátora a nemožnost vrátit zařízení bez nákladů

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2025, před 6 dny

Patrik William Pustějovský

Znění stížnosti

Dobrý den,

bohužel jsem jedním z těch, které negativně ovlivní změna obchodních podmínek s přechodem na novou službu OnePlay. Jednak jsem přišel o doživotní slevu 300 Kč měsíčně na službu a místo toho nabízená sleva 250 Kč je platná pouze po dobu 24 měsíců.
Nabízený TV balíček je nově také dražsí (TV Bronzová vs. nabízený balíček OnePlay Sport).

Rozhodl jsem se tedy přejít k jinému operátorovi, ale zřejmě nemohu vypovědět závazek ze smlouvy, aniž by mu vznikly jakékoli další náklady, jestliže s novými podmínkami nesouhlasím.

Dne 8. ledna 2024 jsem objednal službu a k tomu i "zařízení ke službě" O2 Smart Box 2. Vzhledem k tomu, že se jednalo o podmínku telefonického operátora O2 pro pořízení služby s doživotní slevou, předpokládal jsem, že při vrácení zařízení nebudu muset doplácet zbývající částku za modem. Operátor na lince mi ovšem sdělil informaci, že zařízení budu muset doplatit, neboť se jedná o zařízení na splátky.

Zde bych rozporoval, neboť jsem zařízení pořídil na splátky v návaznosti na objednanou službu, nikoliv nezávisle na objednávce.


Produkt

O2 Internet MAX Zlatý s O2 TV


Požadované řešení

Budu rád za řešení, a to ideálně ponechání stávající smlouvy beze změn.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2025 11:28, včera

Jednostranná změna smluvních podmínek je možná pouze za splnění podmínek § 63b odst. 5 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích.

Dle tohoto ustanovení může společnost změnit smluvní podmínky, je-li to ujednáno a jestliže v textové podobě jasným a srozumitelným způsobem informoval účastníka o veškerých změnách smluvních podmínek nejpozději 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy a zároveň ho informoval o jeho právu vypovědět závazek ze smlouvy, aniž by mu vznikly jakékoli další náklady, jestliže s novými podmínkami nesouhlasí. Právo vypovědět závazek ze smlouvy je možné uplatnit do 1 měsíce po doručení oznámení.

Společnost O2 Czech Republic a.s. poskytuje obecně modem pouze na splátky, kdy se jedná o koupi produktu, který je splácen v měsíčním vyúčtování se souvisejícími službami. V tomto případě však bude záležet na dohodě stran a na tom, co ve smlouvě bylo ujednáno.

Ze zákona má podnikatel vůči spotřebiteli před uzavřením smlouvy informační povinnost. Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně, o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podle tohoto ustanovení platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.