Společnost


Black Sand s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81580Podvodné jednání, prodej repasovaných telefonů za nové

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

15 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.04.2025, před 16 dny

Martin Parizek

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na vás s velmi vážnou stížností na jeden z e-shopů, který je vedený na portálu Heureka.cz. K nákupu mě přimělo právě pozitivní hodnocení, které měl obchod, nicméně realita byla naprosto opačná – a jak jsem později zjistil, nejsem zdaleka jediný podvedený zákazník.

Tento e-shop prodává repasované, nefunkční telefony složené z různých neoriginálních dílů, často ve velmi špatném technickém stavu. Můj konkrétní případ: telefon byl již při doručení nefunkční, repasovaný a od té doby – už čtvrtý měsíc – si jej s obchodem posíláme tam a zpátky v rámci neúspěšné reklamace. Telefon není opravený a peníze mi nebyly vráceny.

Komunikace s obchodem je naprosto nedostatečná – paní, která ji řeší, tomu očividně nerozumí a svým chováním působí dojmem, že vědomě zakrývá podvodné praktiky.

Znepokojující je i struktura firmy. Tento e-shop figuruje pod více různými doménami, zboží odesílá z několika různých firem, z nichž každá má na internetu výstrahy a varování od zákazníků. Majitel má sídlo ve Vietnamu, není možné se s ním spojit osobně, nemají žádnou provozovnu a celý systém funguje naprosto neprůhledně.

Na internetu je nespočet negativních zkušeností a varování na různých stránkách, přesto má tento obchod na Heuréce téměř výhradně pozitivní recenze. To ve mně vzbuzuje silné podezření, že se jedná o fiktivní či účelově nakoupená hodnocení, která zásadně zkreslují reálný obraz obchodu a poškozují důvěru heuréky.

Navíc jsem nedostal možnost ohodnotit nákup přes Heuréku, takže jsem musel svou zkušenost zveřejnit alespoň v diskuzi u produktu, abych mohl varovat ostatní zákazníky. Jak jsem již psal obchod má téměř pozitivní hodnocení, ale po přepnutí do kolonky diskuze kam mohou lidi vložit recenzi bez žádosti napsání recenze od heuréky to jsou tam jen negativní recenze které varují na podvod.

Jedná se o firmu, která v současnosti působí pod doménou mobileon.cz, dříve vystupovala jako mobilux.cz, a za celou dobu fungovala pod různými názvy domén, firma Black Sand s.r.o. je ted aktivní. Na internetu lze dohledat, že tato praxe se opakuje – e-shop neustále mění název, doménu i právní subjekt, přičemž na všechny tyto firmy existují varování zákazníků a negativní recenze upozorňující na podvodné praktiky. Jedná se zjevně o dlouhodobé a promyšlené obcházení odpovědnosti, které má za cíl zmást zákazníky a vyhnout se postihům.


Produkt

iPhone 13


Požadované řešení

Vrátit peníze a zamezit obchodu dal podvádět zákazníky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2025 14:37, před 13 dny

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat (nový telefon), je věc vadná. V takovém případě je možné zboží reklamovat u prodávajícího. Pokud má věc vadu, je možné požadovat její odstranění (dodání nové věci bez vady). Pokud vada nebude odstraněna nebo ji prodávající odmítne odstranit, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit a požadovat tak vrácení finančních prostředků. Mimo to může spotřebitel požadovat slevu z kupní ceny.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Zároveň platí, že při reklamaci uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud však podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla: Black Sand s.r.o., Světova 523/1, 18000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět České obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.