Počet nahlášených stížností: | 727 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 32 |
Vozidlo: Mercedes GLK
RZ: ***
Dobrý den, odvolávám se proti rozhodnutí na neuznání reklamace ze dne. 26,3,2025. Jedná se o skrytou závadu zadní nápravnice kde po zvednutí na heveru za karoserii je již možno vidět, že je na nápravnici utržený držák ramene Vozidlo na pobočce AAA v Praze bylo možné zvednout pouze na zvedáku na které auto najede, proto nebylo možné závadu identifikovat na místě. PO prohlídce v Mercedes servis České Budějovice, bylo zděleno, že je vozidlo nevhodné další jízdě na pozemních komunikacích. Nejedná se o závadu zanedbané údržby jak jste argumentovali. S vozidlem jsem najel jen cca 1300 km.Další závady spojené se stářím vozidla a najetými kilometry respektuji. Kdyby se dala tato závada zjistit na nůžkovém heveru, vozidlo bych jistě nezakoupil. Další věcí co jsem při registraci zjistil je to, že vámi prodávané vozidlo bylo inzerováno jako zakoupené vozidlo v ČR,přitom jak jsem zjistil poté je dovezeno z Německa. Již tohle beru za klamaní spotřebitele. Žádám vás o částečnou finanční kompenzaci s tím spojenou.
Děkuji za kladné vyřízení žádosti Bielawski Rudolf.
Žádám vás o zaplacení opravy vozidla
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.